|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Håller med, marina motorer är ljudporr av bästa sorten. Rivan är högklassig;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Min favorit hittills, motorljudet kommer dock först efter 1 min 30 s. Länk |
|
|
Radialmotorer är goa med! Länk |
|
| Nähej....ja titta på youtube då ni som är intresserade. Sök på rubriken. | |
|
Ett par riktigt trevliga ljudprov från en BRM 83 från 1967: Länk Länk Länk (Schyssta högtalare rekommenderas för att ljudet skall komma bäst till sin rätt) Vad säger man? Gåshud! |
|
|
Rättelse: Det är en BRM från 1953 med en kompressorladdad 1,5-liters V16! (Varför kan man inte redigera sina redan gjorda inlägg?) |
|
| adrenalinet pumpar när man hör dessa bilar.. hur blir det när vi får elbilar:( | |
|
Eftersom vi är på ett BMW forum :) <object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" ></embed></object> Om inte embedded fungerar Länk |
|
|
Hehe, den var frän. mvh/ Anders |
|
| <object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" ></embed></object> | |
|
Nähä, så här då?! Länk |
|
| Om man gillar m20 ---> Länk | |
| Länk favoriten hittils! Sjukt nyfiken vilken sexa de är i bilen? Låter nästan lite som s38 ibland | |
| Ser ut som det sitter dogleg låda i e30'n och det fanns väl ej till S38? Går säker att fixa så det funkar med dogleg och S38 iofs... Mycket nice ljud iaf! | |
|
Brutalaste avgasljudet jag hört i verkligheten hos "standardfordon" (dvs. ej race/rally eller andra tävlingsfordon): Lamborginhi Contach - troligen med ett mer öppet avgassystem än original = det var så håret reste sig på ryggen när den drog i väg på fullgas! "Mysigaste" motorljudet: Jaguar E-type med V12:a - fantastiskt mjuk och fin motorgång trots att det var en motor som kom långt innan alla moderna elektroniska styrsystem mm. "Racigaste motorljudet" på ett vägregistrerat fordon: MC:n Suzuki RG500 Gamma - en fyrcylindrig 500cc tvåtaktsmotor på ca 100hästar. En lite udda motorkonstruktion: "square four" - en motor med två cylindrar bakom två andra som ger fyra cylindrar i en kvadrat sett uppifrån. Två motroterande vevaxlar (en till varje cylinderpar) och en mellanaxel som förbinder de båda cylinderparen - nästan vibrationsfri pga motrotationen. Extremt rappt och vasst motorljud med en väldigt snabb uppvarvning i sann tvåtaktsanda. En liten kul detalj: varvräknaren börjar först på 3000rpm... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Länk ny Favvo! Bland v12or iaf:) Helt sanslöst skönt ljud! | |
| Lite roligt, v12:an låter precis som min e30 på tomgång! | |
| Johan Och jag som trodde e-typen hade en sexa! Nå man lär sig nåt nytt varje dag! | |
|
Hmmmm.... Får väl ta fram de tunga pjäserna. Länk Har man varit gammal tradarchaffis så är detta ljudet bland det bästa som finns ;-) |
|
|
Mackan, E-type fanns med både sexor och 12:or. Prestandan var ganska snarlik och jag misstänker att 12:orna var rejält mycket dyrare - så jag tror inte att det såldes så många med V12:or. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.