|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Här är min favorit. Länk //Stefan | |
|
16 är dubbelt upp... Länk |
|
|
Trevligt ljud! Lite svaj vid växlingarna.... Antar att du menar bilar men jag bara måste visa denna: Länk Riktigt stor V12, mums... |
|
|
Kanske inte det allra häftigaste, men ett gôtt ljud under kategorin "vuxna män leker med fullstora leksaksbilar" Länk |
|
|
Häftigt! Drar det lite längre och säger att Bmw 850 har bäst ljud!...När det gäller startmotorn :) Minst sagt annorlunda eller det är kanske bara min. |
|
|
<object ><param name="movie" value="Länk name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="Länk type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" ></embed></object> "This sound file is from Nick Mason's book "into the red" the car that you are hear is a BRM V16 MK2 built in 1953. it has 4 overhead cams, made 550 to 600hp displacing 1490cc and fed by a supercharger." Mycket trevlig bok där man får med en skiva så man kan höra alla bilarna också! =) Runt 6 minuter in börjar ljudinspelningen från bilen. |
|
| Haha, nähä. Så kunde man inte göra =). Någon moderator som har lust att städa? ^ ^ | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Är inte BRM en 180 graders "V16" dvs en Boxer16!? Mvh Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Denna är ju en klassiker med Länk Och denna har ju ett helt underbart ljud med =) Länk Mvh Patrik |
|
M635 forever: Det finns som jag har förstått det flera olika varianter. Den som användes 1953 skall vara en kompressormatad V16 på 1.5l. På 60-talet kom en H16 på 3.0l men den var inte överladdad. Finns lite mer att läsa här Länk |
|
|
Jag postar den här så att vi får lite bmw-anknytning då dom kör med en V8 från en 540 i denna: Länk |
|
|
Gillar det lätt trimmade, ngt oborstade ljudet från denna: Länk |
|
|
Inte den bästa filmen jag hittade nu, men det klart bästa ljudet Chevrolet Corvette C6 le mans! I verkligheten är det så att håren reser sig på armarna! Länk When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Eftersom att det är BMW forum så måste jag lägga till denna också. Hade älskat ljudet i en vecka sen hade jag blivit galen! Men att ha en M6:a med det ljudet en lummen sommarkväll och ingen trafik det hade vart magiskt! Länk When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Länk | |
|
För runt 15 år sedan gick en serie som hette "Fartens mästare" på TV i ett av avsnitten får man höra när en BRM VR16 med 1,5l motor rullas igång och det är grymt! Det pirrar i kroppen bara jag tänker på det :-) Favoriter jag hört live är: Ford 427 Sideoiler i GT40 replika. Maybach V12 flygmotor -kompakt dån! BMW M1 i raceutförande vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Diverse rallybilar grupp B från det tidiga 80-talet ligger bra till. T.ex. en Audi S1. 635 CSi: Måste bara berömma din 635:a, underbart vacker bil! |
|
|
crille: Tack! Det värmde! :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Saab 2taktare med 2" system, något magiskt med det ljudet! Länk Man måste själv uppleva ljudet i en urskog :D Men de skönaste motorljuden från "normala" bilar är enligt mig: Bmw M20 Bmw M50 Saab og900 T16 med 3" system Saab 96 2-taktare med 2" system Sen givetvis V8:or i all ära, men dessa vrider jag huvet snabbt ifall jag hör något av dessa motorljud! |
|
|
Länk Låter inte detta underbart :) Mvh Jojje |
|
|
här är en motor som verkligen kan sjunga ;) Länk Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.