AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.916

Coilovers till M3 e36

Sida 2 av 2
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
nevermind. *trött*
> GT-Johan, varför inte följa MagnusT och åka på MK
> Motorsport 18". Finns med centrum i kolfiberlook.
> Med dom blir du t.o.m hetare än herr Thomé,
> garanterat.

Haha!!! Det är väl inget svårt att vara hetare än en gammal gubbe! Hehe!! ;-)

Steffe
Hetare kan han väl få bli...snabbare får han däremot jobba på.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Var på NFS i malmö idag, gissa vad där stod om inte en GT med röktonade rutor och 19 tummare. Till på köpet var inte bilen sänkt alls vilket gjorde att det såg minst sagt konstigt ut. Sen fick jag vibbar om att fälgarna hade fel ET, det såg konstigt ut bara. Jaja, sort var det iaf. Kanske för stort....
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Länk
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Personligen så tyckte jag att den såg väldigt FET ut. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jo visst var den fet, men inte speciellt "raceig"! Alla M3:or e feta =)
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
328-johan: den såg ut att vara mycket hörge än vad din är.. (det var väl din till höger?)

Titta på sidokjolen vid bakhjulet så ser man skillnaden.

Den som har flest saker när han dör vinner...
star
Nu har jag forskat lite... Har kommit fram till tre satser som verkar väldigt intressant!

1. Mk Motorsport ifrån Xerius Racing, dämparna tillverkade av bilstein och är bestående av justerbara ben i fram och "vanliga" dämpare bak...
Pris ca: 18.000:- vilket var nå specialpris

2. K.A.W ifrån Mh-Gtr, dämparna är gula koni med ställbar hårdhet(retur) Justerbara ben i fram, I bak får jag istället välja fjädrar i valfri höjd
Pris ca: 10000:-

3. Intrax från Wheelbase, dämparna byggs av intrax själva och det är höjdjusterbara ben runt om
Pris ca: 11500:-

Vad ska jag satsa på?? tacksam för synpunkter!

/Richard
Du får så många tips så att det nästan blir alldeles snurrigt. Så här får du ett till ;-)

Jag har kört mycket med både Koni o MK Motorosport. Både vardags o bana o slalom.

Koni är kanon! Det var extremt sällan man skruvade på inställningen dock. Tycker det funkade bra allround, både bana på klubbträffar o vardagskörning.

MK Motorsport tycker jag dock är ett snäpp vassare. Det är IMO uppenbart att chassiet är extremt genomarbetat och att det är avstämt av folk med klara ideer om hur allt ska lira ihop. Dämpningsvärdena är perfekt avstämda mot fjädrar och krängningshämmare osv osv på ett *mycket* speciellt sätt. Inte ett kit för den som inte bryr sig så mycket dock IMO.

Den enda anmärkningen jag har mot MK är att med standard areodynamik på en M3 E36 (standard spoiler fram o ingen vinge bak) så mår bilen bra av en liten flärpspoiler där bak vid körning på snabbare racerbanor och även tex Nürburgring. Upp till 140 - 150 är balansen helt underbar. Men uppåt 180 - 200 behöver bilen IMO en liten aning mer tryck på bakdäcken om vi pratar "kraftig" hantering av bilen ;-) Det går ju att delvis bygga bort med annan chassiesättning men felet ligger ju inte där! Felet *är* lyftkrafter och bör ju rättas till där det är fel. MK har valt att inte rätta till det i chassiet. Helt rätt IMO!

e-b
Det här med ställbara returer osv är nog inget + för oss vanliga. Ingen av oss behärskar att ställa in det.
Alltså mycket vers och lite refräng.

Jag har klockat dig MagnusT på kinnekulle i fjol. Om det f.ö är en standard M3 så går det FORT!
Jag har inte hört någon M3 e36 som kört på dom tiderna.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hans GT var superhög. Höjd? =) Nja.. med mit chassi ställ högst upp fram har jag 2,5-3 cm markfrigång MED gt läppen på och efter många skrapningar har jag fått plocka av den (vilket e jättesynd då den e grym). Hans hade lätt 6-7 cm till asfalten. Jaja, den står nu iaf. nyspacklad och nymålad o fin i förrådet och väntar på montering. Det gäller bara att hela tiden tänka på var man kör. Hänger nog på den till semestern.
e-b:

Vet att jag kört Kinnekulle på 1:04.7 Vad klockade du till? (nyfiken!)

Bilen är: original drivlina förutom MK Motorsport avgas som väl ger hästar som man kan räkna på fingrarna. R-däck o så chassiet då :-)

Med r-däck på en 3.2 så är det nog "normala" bra tider. (jag fegar alltid liiiite under bron, hehe)

/MT
Peter
tja... jag vet att KHMotorsport har APEX ställbart chassi med coilövers till e36... kika där oxå kanske? www.khmotorsport.se

mvh Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.