|
|
|
|---|---|
|
Hej! Känner mig lite halvt dum som frågar detta, men passar stötdämparna från en 98as M3 E36 på en 93a? Det måste ju göra det eftersom det är exakt samma chassie!? /Jonas | |
pg_ice |
exakt samma chassi är det inte fjäderbenen skiljer på 3.2orna var jag har fattat. men stötarna bak borde ju vara samma |
|
Kollar man här, så verkar det vara exakt samma.. 1993: Länk 1998: Länk Kanske passar med andra ord? /Jonas |
|
| Fick med ett par 3.2L stötdämpare till min tidigare M3 3.0L. Jag fick aldrig se bilen med 3.2L stötdämpare men den tidigare ägaren sa att bilen blev högre framtill med dessa. Högre än orginal till 3.0L. | |
|
Jag tror inte höjden kommer bli nåt problem, eftersom min M3 redan är ganska hög. Men det passar alltså med 3.2-stötdämpare på 3.0? /Jonas |
|
|
Glömde bilden.. Länk /Jonas |
|
|
Ja det ska passa fram vad jag förstått. Men räkna med att den blir högre som sagt. Ser ingen anledning till att tidigare ägaren skulle ljugit om detta så det bör stämma. Enligt honom såg det löjligt ut och han bytte tillbaka till ac-schnitzer illa kvickt. Om det passar bak har jag tyvärr ingen aning. Åandra sidan förstår jag inte varför du inte köper stötdämpare som är anpassade till din bil istället? |
|
|
Jag har fått ett bra erbjudande. Är du säker på att min bil kommer bli högre än vad den redan är, med stötdämpare från en -98? /Jonas |
|
|
Vad jag hört är 98:ans modell är något tyngre framtill och därför har dem stärkt dämpningen till senare årsmodeller. Detta verkar dock osannolikt då tjänstevikten (enligt vägverket) är 30kg mindre på en 98:a i jämförelse med -93. Detta gäller för Sedan modellen. Ev kommer det diffa lite höjd. Ett vältränat M3 öga kanske kommer att se skillnaden men ingen annan. Om du är ute efter att få ordning på bilen för en mindre summa pengar hade jag tagit erbjudandet. Jag skulle bli mäkta förvånad om du inte får dit dämparna. Passar det inte så sälj dem till nån annan. |
|
|
Det är dessutom samma artikelnummmer på mekonomen, även sedan-modellen. Så jag tror nog det ska passa =) Tack för hjälp tokerik /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.