AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.808

M3 E36: Vad tycker ni om detta? Ris och ros mottages

Vad tror ni om detta Länk Bokstäverna lackerade i ///M färgerna. Egentilgen skulle hela kåpan varit lackad i de färgerna med blev diamantsvart istället.

Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
läckert ;) fast jag skulle nog inte försökt mig på det själv.. kan ju misslyckas.

/Jonas
AeroX
Tycker inte alls det va snygg...ser "billigt" ut... men smaken är som baken:)
pg_ice
Håller med AeroX tyvärr.
det var jag som fixade bilden föresten
möjligt att det inte ser lika skrikigt ut i verkligheten som på bilden.

när du har kolfiberinsug så hade jag nog kikat på en kåpa i kolfiber om man promt skulle ändra nåt
det skulle se riktigt fräckt ut och betydligt dyrare ;)
AeroX
Och jag håller med PG... kolfiber is tha shit,..:)

Helt klart är kolfiber att föredra men var hittar man det? Har kollat på Ebay global trading men verkar inte finnas för Euro M3

AeroX
Sök på kolfiber+e36 så kommer det upp länkar till massa sidor här i sverige och usa....staterna är billiga...men hur är kvaliteten? Schmiedmann.se har kanske nå kolfiber...bara maila dom å fråga..:)
Eller så kan du ju lacka över den gamla texten och fixa det så här istället :).

Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
stefan_batman: Såg fint ut men texten på kåpan är inte lackad bara utan texten är gjuten i kåpan.

pg_ice
stefan: det där såg fräckt ut!
lite överdrivet skrön kanske men man får inte nog av M3 loggan i första taget :)

det där funkar bara om man köper en plan kåpa i kolfiber och sen lackar dit texten.

Stefan. Det var faktiskt rätt fränt och dessutom ingen annan som har. Kan ju fixa en begagnad och slipa ner... ;-)

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
eller så har man skiten original?? hur svårt kan det vara!?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Aquilla: Kan va skoj att skilja sig lite från mängden kanske.. Fast i dagens läge är man näst intill mer unik med en originalbil så till viss del har du ju rätt..

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
precis, det jag menar. jag känner mig mer speciell och annorlunda när jag åker runt med orange blinkers på en e36, för det har knappast någon längre.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

För ett par år sedan,ansågs man vara gammal stofil eller smaklös då man åkte med original på vissa bilar som kommit upp sig i år.
Nu är det allt fler som byter tillbaka till orangea blinkers, originalchassie och fälgar.

Ventilkåpan kanske inte var det snyggaste,då M färgerna inte gör sig så bra på en svart ventilkåpa!?
Kanske vore snyggare till annan färg?
Men är du själv nöjd,och tycker att det ser bra ut,ser jag ingen anledning till att göra om det. ;)

Mvh Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.