|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk "I första hand just för att bilen hade samma färgnyans så det smälte bra ihop. På en mörkare lack hade det inte alls passat i mina ögon" tycker dessa även passar mörka nyanser.. Länk |
|
|
tycker dessa även passar mörka nyanser.. [LÄNK] _____________________ Njäää.... Inte enligt min smak, för blaffiga kantiga och yxiga.... Tar liksom överhanden och sticker ut för mycket mot helheten i bilens design. Ungefär som det skriks "kolla vad jag har, kolla vad jag har...." ;-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Fast det är precis vad kanske vissa vill Dr Tinnitus :). Är du nöjd med dina michelin däck än så länge? Ska hitta ett par till våren med maximal komfort. |
|
|
Visst, det kan finnas en och annan med mer eller mindre uttalad "blinganda" som dylika fälgar falla på läppen. Inget ont i det, vi är alla olika. Ja, jag är väldigt nöjd med Michelinarna, men har ju bara de gamla Pirelli P6000 att jämföra med. En kamrat med en sjua är nöjd med sina Hankook vad-det-nu-var-för-modell. De är klart billigare än Michelinarna har kommit bra till i några tester. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
..när vi nu ändå är inne på däck,så undrar jag hur de lite billigare Falkendäcken står sig i jämförelse med de andra. |
|
|
Lågbudgetdäck har ofta väldigt ojämn kvalitet när det gäller orundhet , du kan ha tur , du kan mera troligt ha lite otur och få ett eller flera däck som är orunda ! "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Hankook har jag kört på i många år ventus 104 och det är sjyssta däck (sommardäck) bilade ner till portugal med 17 tummare 255 och slitaget var inte mycket..speciellt med deras väg-temperaturer..De var inte ovala heller,har köpt flera set innan/efter och alltid blivit nöjd..Annars så är federal ss 595 bra däck..bra grepp i väta och torrt ..förstärkt med stål dock.Många gillar att typ drifta med däcket etc..Lite stelt och hårt för min smak,men ett bra däck också. |
|
|
.. tycker Ctechs fägar är snyggast på E38:an. jag kommer beställa Beyern Multi 19" med bra däck. |
|
|
Jag tycker Bellini Strada 19 sitter helt rätt (de två första bilderna) Länk |
|
|
"Jag tycker Bellini Strada 19 sitter helt rätt" håller med,ytterligare en fälg som är snygg och passande för e38-karossen |
|
|
Om någon har fler vinklar på en e38 med Beyern Multi så är jag tacksam om ni lägger in dem här. mvh |
|
|
Hur är kvaliteten och vikten på Bellini Strada ..allt som glimmar är ju inte guld. Jag menar att fälgen är jätte snygg och priset lågt,men pallar fälgarna mer än en sommar på en e38? En dyrare är mer hållbar sägs det.. |
|
|
Det är min bil på bilderna. Lite bredare bakfälg, gick på ganska prick 10 för fyra fälgar. Hade Alpina 20 tidigare, men tycker dom är lite för vanliga. Nu på vintern har jag Rondell 58 i 18" och Bellini 19 är lite tyngre, så det är noga med balanseringen. Jag hade dom i sommar, och dom är som nya fortfarande, så kvaliten är definitivt bra. |
|
|
Lasse-SL500 vilken dim på däcken har du fram och bak? snygg bil du har:-) |
|
| Tack. 245/40 19 fram och 275/35 19 bak. På vinterdäcken är det 235/50 18. | |
|
ska nu snart beställa mina Vredestein 245/40 ZR19 TL 98Y VRED SESSANTA XL samt Vredestein 275/35 ZR19 TL 100Y VRED SESSANTA XL fälgar är: Beyern Multi 8.5x19 Beyern Multi 9.5x19 jag har haft Vredestein på min förra bil och var nöjd..men velar lite . finns det bättre däck i den prisklassen? |
|
|
Var köper dy Beyern-fälgarna? Dom är ju amerikanska, och jag vet att dom går att få tag i via eBay, men jag blev bara lite nyfiken.... Dom har en fälg som heter "mesh" också, har du sett den? Med vänliga /Lasse |
|
|
Generalagenten i sverige. Länk |
|
| Länk | |
|
Fälgar från 6 serien på en E38? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.