|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tittar efter nya fälgar till min 728iA och funderade på dessa. Länk Vad tror ni? Passar dessa fälgar till E38? Någon som kanske har en bild med dessa monterade. | |
|
Jag har sätt bilder på e38 med sådana fälgar och ja dom passar fin fint. Men 18" minimum Mvh Jojje |
|
|
Jag tror dom passar jättebra. Minst 19 skulle jag säga, och med bredare kant bak. Sitter som en smeck! :) MVH /Lasse |
|
|
Bra fina var dom, men lite stötigt med 19" kanske? |
|
|
Det är mkt snack om att det skulle vara stötigt med 19 eller 20. Jag har haft Alpina 20 på min, och jag upplever ingen skillnad alls i komfort. Då är nog däcksvalet viktigare, och inte ha för tunga fälgar. En del alufälgar är blytunga, och det är direkt olämpligt på en BMW - orsakar vibrationer. Jag kör min på vintern, med 18 tum Rondell 58 och dubbfria. Mjukt som bomull tycker jag.. :) |
|
|
Vad tror ni? Passar dessa fälgar till E38? Någon som kanske har en bild med dessa monterade. jag skulle nog köpa 20" då får du 9 fram och tio bak..undvik paketlösningen och köp rigtiga kvalitetsdäck separat. fälgen är rätt på e38. |
|
|
Sternspeiche-128-Radsatz-8,5x19--9,5x19 är åxå ursnyggt.. Länk |
|
|
En till snygging.. Länk |
|
|
Kan tipsa om Beyern Multi 20" som jag har på min sommarbil. Har svårt att se den med andra fälgar dessa passar E38 helt perfekt tycker jag. Kör med dimensionen 255/35 R20 fram och 285/30 R20 bak. Däcken som jag har på just nu är Hankook K104 Ventus Sport. Greppet och komforten är mycket bra med tanke på bilens vikt men framdäcken slits riktigt hårt vid lite sportigare kurvtagning... Min E38 är även utrustad med den lägre och lite hårdare M-chassit och komforten är mycket bra trots allt. Upplever inte alls den som specielt stötig. Kan varmt rekommendera dessa fälgar, har fått mycket positiv respons på dom av folk som kollat på dom :-) Länk till bild: Länk |
|
| ja dom va fin | |
|
Kan varmt rekommendera dessa fälgar, har fått mycket positiv respons på dom av folk som kollat på dom :-) Vad rätt du har,måste vara 10 poängare och den ultimata dräparen du slänger fram.. dessa vill jag ha :-) |
|
| Länk <- de där är riktigt snygga, Pean Sweden har dem, tyvärr bara upp till 19". | |
|
Helt klart är dessa som klippt och skurna för E38.. Länk |
|
| Alpinas fälgar passar bäst Länk | |
|
m.paralell finns åxå.. Länk |
|
|
m-parallel 18-20" Länk |
|
|
Liten bild på en vit E38 med fälgen som 528M efterfrågade Nr 4 Länk |
|
| Äsch glöm det, den bilden ljuger däcken är alldeles för feta | |
|
Tack Henke, man får i allfall en känsla. Har hittat två favoriter på fälgar: 1: Alpina 19-20 tum 2: M Parallel 18 - 19 tum |
|
|
Personligen tycker jag allt för många väljer för "yxiga" och "kantiga" fälgdesigner på just E38. I de allra flesta fall så utstrålar en E38 mycket mer lyxbilskarraktär än sportbilskarraktär. Ändå verkar de flesta välja fälgar som är allt för sportiga för den bilen. Det kan funka med de mer sportiga fälgarna även på en E38, men då bör det inte vara en L och den ska även i övrigt ha en mer sportig framtoning, vilket få E38 har och är ganska svår att få till anser jag. Mycket lättare på en 5-serie om man säger så. Sen är det tyvärr så att stora fälgar med låga däcksprofiler generellt sett OMÖJLIGT kan bli lika komfortabla som mindre fälgar med höga däckprofiler, PUNKT. De som påstår det får gärna jämföra gången på sina bilar med "lågskor" och gången i min 740iL med original 235/60x16 och 1,8 bar fram och 2,1 bar bak (BMW:s rekommenderade tryck för komfort) så tror jag de inser vad som går komfortablast över olika underlag. Så, många fälgar i tråden är fina, men inte på en normal E38 i mina ögon, och absolut inte på en L med lyxutstrålning. De som jag tyckter kan passa fint är... Länk I första hand just för att bilen hade samma färgnyans så det smälte bra ihop. På en mörkare lack hade det inte alls passat i mina ögon. Länk Riktigt fina och utstrålar lyx som passar karossen. Tyvärr anser jag att det gått ultrahyphysteri med hetsen mot större och större fälgar, och även om fälgen är snygg så är den i mina ögon väl stor för bilen och sänder ut "titta jag är bling jag, titta TITTA" än bara naturlig stilren lyx. En smula mindre så hade det nog sett ännu bättre ut. Länk Dessa ÄR snygga trots att det är bamsiga 20". Men de har rätt lyxdesign, och så är det ju trots allt även en originalfälg från Alpina vilket hjälper till. Men, det gör i mina ögon att de passar bäst på just riktiga Alpina-bilar och inte riktigt lika bra på vilken 728i som helst... Smaken är som baken, och den gammal som min så kanske det smakar olika... ;) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Kolla 19 tummarna till e65 sitter som gjutet på en e38 har såna själv och tycker dom harmoniserar väldigt bra på bilen dessa jag pratar om ser inte så roliga ut på e65an men är grymt snygga på e38an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.