AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.467

Problem med bakluckan e46 touring

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
Som rubriken lyder har jag lite problem med min glasruta i bakluckan, den vill öppna sig lite när den sj känner för det någna annan som haft samma problem?
trasig knapp. ny kostar en 600 hundring eller nått.
Min hade kabeln ärjat av på. gick å ta isär och löda om.
Hej,
Ja, demontera hela bakrutetorkar/knapp grejen och kolla så att inga kablar till knappen är skadade. Hade själv det problemet och lindade dem med eltejp då de blev jordade vid väta.
Problemet har dock återkommit och jag måste nog försöka ersätta dem helt alt. sätta en krympslang på dem.

Är det inte det som är problemet så kan det vara kablarna som går från bakluckan till bilen, vid gångjärnen som kan vara skadade. Sök efter det här, står en del om det.

/P
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Ett vanligt fel på dessa bilar.

Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
tar upp tråden lite igen. jag steloppererade glasrutan och det funkar ju bra. men jag tror faktiskt att det är nyklen som orsakat problemet för när man sitter med nyklen i bilen så klickar det i ett relä så jag tror att den ropar efter att öppna glasluckan satt och tittade på realoem.com men hittade inte var relät sitter till glasrutan någon som vet isf kan man ju ta bort relät testa och koppla in rutan igen iom att hunden sitter där bak och det snart är sommar kan det vara rätt skönt att man kan öppna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.