|
|
|
|---|---|
kraok |
Tjena! Har fel på takluckan i bilen och nu till sommaren vill man ju gärna ha den fungerande. När jag köpte bilen fungerade takluckan hyffsat, enda felet var att det fanns inget stoppläge mellan att tilta luckan uppåt och öppna den bakåt, utan man fick köra luckan lite på känn och titta utifrån så att den stängdes ordentligt. Efter att jag öppnat luckan helt en dag fungerade stoppläget som det skulle men då tiltade luckan inte en millimeter uppåt istället. En dag senare så hade jag liksom ett extra stoppläge efter att ha kört upp luckan 2/3, så man fick trycka in knappen en gång till för att öpnna den helt. Då tog det två dagar så gick den varken uppåt eller bakåt luckan, men jag hör ändå att motorn surrar lite. Den är inte riktigt helt stängd heller luckan, utan på vänstra sidan är den en bit ovanför listen och högra sidan en bit under listen. Då undrar jag om det helt enkelt bara är motorn som är slut eller om det är någon wire som har hängt sej så jag måste lös med hela innertaket eller så? Kan tänka mej att någon annan haft problem med det efterssom jag knappt sett en enda E36a utan taklucka. Sen har jag något fel på laddningen i bilen också. För ungefär 2 veckor sen dog bilen och jag fick köra på batteriet hem till gården det var då kolet som hade farit vilket var underligt redan då efterssom detta var nybytt för ungefär 2 månader sedan. Nu är det som sagt 2 veckor sen kolet är bytt, och jag märkte samma symptom på bilen idag när jag körde till jobbet, elhissarna gick slött, bilen gick dåligt när jag slog på lyset, ABS lampan lös och den orkar inte ens driva runt CD:n. Båda gångerna detta har hänt har jag precis varit på långtur med bilen, ganska precis 40 mil båda gångerna om nu det kan ha något att göra med att kolet går åt. Jag förmodar att det är kolet igen efterssom det är precis samma symtpom som förra gången men har inte hunnit kolla det ännu efterssom jag jobbar fortfarande. Så till frågan är det möjligt att generatorn är "trasig" så den förstör kolet på så väldigt kort tid eller har jag bara haft enorm otur med dessa kol byten? Tack på förhand! |
|
Man skulle kanske kolla så inte släpringarna i generatorn inte är skadade och skrovliga. De skall vara blanka, annars slipas kolen ner ganska snabbt. Luckan: Verkar som om ändlägesbrytarna har kommit ur läge eller kärvar. Blir nog till att plocka isär motorn. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.