|
|
|
|---|---|
|
Skulle ta bilen nu på morgonen och reagerar direkt på att "larmlampan" vid backspegeln ej blinkade som den brukar. Försökte låsa upp bilen men den är stendöd! Låste upp bilen manuellt, inget larm utlöstes och bilen verkar i stort sett strömlös. Hämtade en batteriladdare och amperemätaren går i botten innan automatsäkringen slår ifrån, dessutom tänds "angeleyesen"... Någon som har en idé var jag ska börja? Det har varit snöoväder med mängder av blötsnö, bilen har dock stått i varmgarage tills i går kväll då det hade slutat snöa. | |
|
Första tanken, batteriet pajjat, kolla med nytt batteri, verkar vara kortslutning. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Jag drabbades av något liknande för ett några månader sedan. Dock slog inte automatsäkringen för ctekladdaren ifrån vid laddandet men höger angeleyes började lysa så fort jag kopplade på laddaren. Jag tog ur säkringen för lampan och laddade upp batteriet. Allt fungerar sedan dess. Vad jag kunde märka var att bakluckan var halvt stängd och att den kanske dragit ur pga detta. Batteriet var helt flat så angeleyes började endast lysa när laddaren kopplades på. | |
| Prova att ladda batteriet urkopplat - då bör du få en indikation på om det är batteriet som är kass, eller om det drar för mycket ström (eller är kortslutning) någon annanstans så batteriet dras ur och automatsäkringen löser ut. | |
| Nu är ordningen återställd! Inhandlade ett nytt batteri och allt är frid o fröjd igen. T om aktiva styrningen initierade sig av sig själv med det nya batteriet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.