|
|
|
|---|---|
|
Tja! Ett problem som jag hoppas på att eran "expertis" kan lösa. Allt började med att abs-lampan av okänd anledning började lysa. När bilen så småningom stängdes av, för att en kort stund senare startas igen, var den stendöd. Startmotorn drog runt men bilen fick ingen tändning. Bilen startades med hjälp av startkablar och jag körde en längre bit för att ladda batteriet. Efter en stund började abs-lampan blinka och belysningen i instrumentpanelen blev mycket svagare. Efter en stund började även en röd lampa som såg ut så här: (!) lysa och torkarna tappade kraft och värmefläkten slutade fungera. Efter ytterligare en liten stund dog bilen TOTALT och det fanns inte ens tillräckligt med el för att kunna larma på bilen. En batteriladdare från biltema inhandlades och batteriet laddades i 24 timmar. När jag kopplade in batteriet igen startade bilen utan problem och abs-lampan var släckt, MEN efter ca 4 mils körande började den lysa igen och belysningen i bilen blev svagare. Efter ytterligare 2 mil står nu bilen parkerad och DÖD igen! Varför? Är batteriet bortom all räddning eller är det fel någon annan stans? BMW-Because you'r worth it! | |
|
Ingen?? BMW-Because you'r worth it! |
|
|
Generatorn laddar inte. Batteriet är där inget fel på. mvh stefan |
|
|
Jag tror också på generatorn. Ladda batteriet och starta bilen, och mät spänning över batteriet. Spänningen när generatorn laddar ska vara 14,5V. -- Markus |
|
|
>>Sunkmarkus Har ej mätt spänningen i batteriet men generatorn skar för ca 2 veckor sen och har vart inne på renovering och samtidigt har drivremmen bytts ut också. Kan det vara något fel på vägen mellan generatorn och batteriet, typ något relä eller liknande? BMW-Because you'r worth it! |
|
| Testa att mäta upp precis som Markus skriver och se om den laddar som den ska. Kan ju faktiskt vara laddningsregulatorn som strular också, den sitter på generatorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.