|
|
|
|---|---|
| Hej!Vad är benämningen på bussningen i bakvagnen,som sitter allderles framför bakhjulet?? | |
|
Är det silentblocken du syftar på? __ Min bil: Länk |
|
|
Kärt barn har många namn. Bussningen du syftar på kallas silentblock ibland, men jag kan tycka att silentblock borde vara reserverat till de bussningar som har till uppgift att fixera bakvaknsbryggor utan att överföre vibrationer/ljud (finns fyra på e36). Bussningar som också överför rörelse och fixerar bärarmar och länkarmar tycker jag att man kan kalla bara bussningar (de är väl typ 10st bak på E36?), kanske kompletterat med något som beskriver vart de sitter. Främre bärarmsbussning är mitt förslag. :-) Ska man köpa en över disk så kanske man får använda fler ord. Kanske peka på skärmen till och med. :-) |
|
| Undrar bara vad jag ska beställa för bussning.Kan det va den som är inre diam 12 mm ,yttre diam 60.5 mm och längd 49 mm???Tror att det är den jag ska ha. | |
| Nån som vet om det finns nån förstärkt bussning som passar min bil(ej powerflex),den som ska vara till m bilar? | |
|
M-bilar har tydligen en annan bussning, men den passar nog inte på din bil, för bärarmen är inte heller lika. Kolla runt och jämför lite själv på realoem: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.