AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
805

Hjälp! Fläkten är helt död?

Jh
39
Jhd
750ia -95
525i touring -92
Hej!

Skulle vara tacksam om ngn hade ngt tips om vad som kan ha hänt med kupé fläkten på min 735:a e32. Den är helt död finns händer ingenting då man rör på reglagena.. Det har hjälpt tidigare med att trycka in den här knappen så allt blåser på ruterna då ha fläkten kommit igång men nu hjälper det inte.. Ha prova att byta panel från reservdels bilen jag har men det vart ingen skillnad.. Tacksam för alla tips jag kan få!

Mvh/ Jonas H
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Låter som att själva fläktmotorn är slut (kolen utslitna). Men kan ju även vara någon säkring.

/Mats J
Jh
39
Jhd
750ia -95
525i touring -92
Säkringarna har jag kollat. Men vars sitter fläktmotorn på dom hära är det mkt jobb innan den är lös? Vore toppen om ngn som har bytt den kan beskriva hur man ska göra?

Mvh/Jonas
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Fläktmotorn sitter bakom plåten som sitter bakom expansionskärlet. Kräver lite mekande men det går bra att bara vika undan expansionskärlet utan att tömma det, där sparar man mycket tid. Men innan du gräver ner dig där framme så kolla upp det berömda 'svärdet' som styr fläktens hastighet. Finns mekartips om det. I kontakten till svärdet kan man också mäta samt tjuvkoppla för att kolla om motorn är frisk eller om det är nått annat som är paj.

//Magnus

Jh
39
Jhd
750ia -95
525i touring -92
Tack för alla svar!:) ska prova lite grejjor nu å kolla..

Jh
39
Jhd
750ia -95
525i touring -92
Nu har jag kollat "svärdet" och byt panelen men fortfarande dött... Alla säkringar är hela men ja vet ju inte vad fläkt heter på tyska? ngn som vet? Ngn som har nått mekar tips för att byta fläkt motorn?

Tacksam för nya svar!

Mvh
Jonas H
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Här gräver dom sig in till fläktmotorn:
Länk

/Mats J
Jh
39
Jhd
750ia -95
525i touring -92
Tack så jätte mkt för länken!:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.