AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.465

aux-ingång till originalstero e46

Hej!

Jag funderar på att skaffa en aux-ingång till min original Business stereo till en e46 från 02.
Har hittat följande adapter som verkar ha ett vettigt pris:
Länk
Är det någon som vet hur bra den fungerar samt hur komplicerad det är att installera den?
dom har ju en installationsanvisning på sidan: Länk

ser simpelt ut att installera. Funktionen i sig har jag ingen aning om dock.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Aux ingången består av en simpel kabel samt en resistor och en kondensator (vilket gör att radion tror att den har en cdväxlare samt aktiverar ingången).

Den som ej vill mecka detta själv kan köpa kabel likt ovanstående länk.

/Andy
Jag kanske ska precisera mina frågor något.

Hur får man ut själva stereon?
Vart ska man ha lådan (som antagligen innehåller resistorn kondensatorn)?
Och slutligen vart kan man dra kabeln för själva AUX-anslutningen utan att den bara sticker fram bredvid stereon?

Hur själva uppkopplingen går till framgår av installationsanvisningen men tyvärr inte nåt svar på dessa frågor.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Ta bort dekorlisten vid huvudenheten med t.ex. en smörkniv, bara bänd ut den försiktigt så ser du hur du fortsätter. Busenkelt. Vad gäller utrymme "därinne" så finns det en del, kanske t.o.m mer än vad man tror, så om dosan inte är för stor så...
Var du vill ha kontakten avgör du bäst själv, allt ifrån handskfack till panel eller mittkonsoll.

Finns en hel del skrivet här om just aux och e46, om alltifrån kontaktdon (runda/fyrkantiga) på olika årsmodeller till dålig ingångskänslighet, så sök i forumet, det är en guldgruva.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.