|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 325iX har börjat beté sig lite skumt efter senaste åkturen, tomgången ligger runt 2000 varv och den hostar och går allmänt dåligt under dessa varvtal, om man gasar på under 2000 varv så dör den nästan helt. Låter man den stå i 2-3 minuter så lägger den sig vid vanligt tomgångsvarvtal igen... Men medans den står å går på runt 2000 varv så hostar den till då och då och varvtalet sjunker till kanske 1900 för att sedan gå upp till 2000 igen på någon sekund. Jag har testat att dra ur sladden som sitter på lmmen medans motorn går och det gör ingen skillnad vare sig sladden sitter i eller inte. Drar jag istället ur sladden till tomgångsmotorn så dör motorn direkt (vid normal tomgång, vid förhöjd tomgång så ger de ingen skillnad). Kan det vara lmm som spökar, eller vad tror ni? :) Inget sportluftfilter monterat eller så, bilen är 100% original, kan även tillägga att röda lampan vid "inspection" beter sig lite underligt, lyser ibland å ibland inte... (ja jag har servat bilen, har inte återställt lampan bara) //Mvh Nicklas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.