AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.388

Vettigast andra/småbil med komfort? 70-90 000 sek...

Vad ska jag välja som andrabil...

Polo
Clio
Fiesta
eller....

Just nu ligger polon högst upp på min lista...
Gemini__
Utan att förklara mig närmare skulle jag också satsa på en Polo av dessa alt.
för dem pengarna hade jag nog köpt någon av följande
*bmw e46
*vw golf
*audi a3
Jag har tagit bort något äldre modeller då jag vill ha så ny bil som möjligt...

Polo från -06 är när den fick större framlysen, ej de runda med en liten rund innanför. Och jag tror att faceliften även är invändigt.

Tror också att komforten är som en golf, ivarje fall nästan.

Låg förbrukning, hyffsad komfort, hållbar är nog det jag förespråkar mest.
om du vill ha hållbar så finns ju corolla eller yaris
Kollade corollor på bytbil....tror jag skrev fel år.... för jag fick inga träffar kom jag på nu...får kolla igen. Corollan är ju bäst i klassen. Trist men bäst.

Yarisen är lite burkig tycker jag.

Då jag jobbat med biluthyrning så ligger Toyota som nr 1 av alla märken då det gäller hållbarhet.
Hittade -05or med hyffsade mil på corollor....under 90 kakor.

Ska kolla lite till, men tänkte inte ens på den när jag skrev tråden.
visst är toyotor lite trissta men ack så hållbara ... ska den användas som andra bil så är det nog viktigast att den håller bra
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja men varför inte en Golf V 05-06? Större baksäte, bättre komfort och kvalitiet än Corolla.

Nyare Corolla/Avensis som sålts i Europa är byggda i England och har således inte samma kvalitet som äldre Toyotor. Inte alls ovanligt med motorras etc.
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Eller A3 som sagt...
Vw golf V utan tvekan, säkrare att krocka i än en polo.
Länk
eller
Länk
Frågan är väl vad du menar med komfort? Riktig komfort existerar inte i dom bilarna du nämner... Ska bilen funka som shoppingbil och endast gå nån mil i stöten eller kan det bli tal om att åka en och annan långresa?
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Frågan är vad du menar med att inte komfort existerar? Man kan naturligtvis även jämföra komforten i småbilsklassen och Golfklassen.

Golf och A3 har naturligtvis inte samma komfort som som en BMW 5-serie, Audi A6 eller Mercedes E-klasse.

Menar du att en Golf eller A3 skulle funka även på långresor?
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Var lite otydlig ovan. En Golf eller A3 funkar naturligtvis även på långresor.
Toyota Corolla Kombi byggdes i japan...Kom ej ihåg när den kom men det är när fronten ändrades från de dubbelrunda lysena till mera traditionella...

Golf kan funka också, jobbade dock med biluthyrning och golf är inte lika bra som toyota. I varje fall de bilar vi hade...

Jag kommer att rulla en del längre resor, jag ligger dock ej och pinar i hög fart. Så den kommer rulla i gubbfart.

Komforten gäller ljudnivån, stolar, sittställning bla.

Volvo S40 har riktigt bra komfort och bör väl gå att hitta billigt dessutom!
bmw 1-serien ligger inte långt bort i pris... brukar inte fransoserna ha bra komfort
cr
3.941
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
freetime: Det kan stämma att kombin byggdes i Japan på senare år. Övriga Corollor har iaf byggds i Derbyshire sedan 1998. Avensis sedan 1997.

Skall du ha en småbil eller mellanklassbil? För 90000:- kan man få väldigt mycket mellanklassbil av nyare årsmodell...
Det är så lätt att säga lägg till 10 tusen så får du...osv.

Åker och testar en corolla i morgon, ska bli en spännande åkupplevelse...

Men gränsen är prick 90 000 sek.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Skulle satsa på en japanare..
Både Toyota och Honda har mycket bra bilar i det segmentet. Honda är dessutom klart undervärderad på marknaden (jag har haft 3 Civic innan det blev BMW).

För de pengarna du pratar om får du en -05 Honda Jazz, Toyota Yaris eller en -04 Honda Civic, Toyota Corolla eller Mazda 3

Bara att leta runt.

//amullo
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hej.

Jag har letat länge och väl innan ja fastnade för vår "småbil". Mitt krav var dock att den skulle vara bränslesnål och femdörrars. Efter att ha kikat på blandannat Golf IV som jag dessutom ägde ett kort tag (grymt besviken och förstår inte att den kunnat få en egen klass) (jag vet nu får jag alla Golfälskare på mig). Efter detta testade jag Seat Ibiza, Citroen C2 (dock ej femdörrars) så blev det slutligen en Mercedes A140, en -02 som hade rullat 5900mil. Efter 2000mil måste jag säga att det är iallafall i mitt tycke en grymt underskattad bil. Härlig komfort, bra krocksäkerhet och bränsleekonomi utan dess like; 0,56l/mil (kollade idag) och dessutom förvånansvärt bra att lasta i trots ganska litet lastutrymme. Det enda jag kan tänka mig att klaga på är helljuset som är aningen dåligt.

Mitt tips; en envoltare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.