|
|
|
|---|---|
|
Jag vill bara berätta om det biltransportekipage jag såg parkerat i Stockholms Frihamn förra veckan. Det var fyllt (dvs 7-8 bilar) med gamla Audi 100 ca 15 år gamla. Alla hade rejäla skönhetsfel och var avregistrerade. Min tolkning var att de var på väg österut, oklart vart, men färjorna till Tallinn eller Riga är en bra gissning. Jag undrar hur ekonomin ser ut, ok bilarna var riktigt risiga, men vad får man för dem i annat land??? Kanske kan hjälpa vår bilhandel att bli av med lite begagnat? | |
| Litauen/Lettland köper allt som rör sig till rätt pris.. Estland e nog mindre troligt..Dom e kräsna.. Mkt bra köpare..=Har du ett lik som står å e färdigt för skroten..Så drar dom direkt upp plånboken om dom ser nån potensial att tjäna några lax..=) Inget tjafs som med svenska Musslare..=Zigxxx | |
| Kan väl säga att har man en hyfsat ny Audi MB BMW som i svenska ögon är slut/Inte värd att reparera =Obes Större fel Halvkrockad Skiv i rubriken på Blocket "Repobjekt"..Drar alltid till sig dessa "Fyndköpare" | |
|
Det går MASSOR av mestadels Japanska bilar till Afrika från hela Europa så det vi kallar skrot är fina bilar i andra länder, dock tror jag att Audi 100-bilarna ska längre än Baltikum, Kaukasus är mer troligt, bilexport är STORT från Sverige, det är SJUKT att en Audi 100 2.3E-90 inte anses värd att användas, riktigt j**vla sorgligt ;( Stephan |
|
| Min bror sålde iväg en Audi A6 1996 för några år sedan som skulle till Bosnien om jag inte minns fel. | |
|
Som sagt, de importerar det som fortfarande är något att ha. Audi 100 är väl det enda från sent 80-tal som inte rostat bort eller är totalslut i motorn. 100 C3 (83-91) är bland tidernas absolut bästa bilar. Min bror kör numera min förra vinterbil, en Audi 100 2,0 CD -91, den har gått snart 42000 mil och bes. i våras utan anmärkning. Panzerkampfwagen! |
|
|
När man är på semester en bit bort förstår man varför det exporteras sådana bilar, t ex bulgarien och egypten senast. Alla bilar är mer eller mindre buckliga och många ser ut som skit rent ut sagt.. __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.