|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nybörjare både här på forumet och med BMW i allmänhet, har bara hafte en E28 528i -83 förut. Nu är jag sugen på en BMW igen efter en tid. Har för tillfället en Dodge Van B250 Hightop -87 med större motor, 360"-V8:an. (6 liter ungefär.) Tuff bil med grym motor men jag har inte användning för den längre å den dricker en del soppa med. Nu har jag vart å kollat på en BMW E32 750i -90, och jag undrar om det är någon som har några tips till en nybörjare. Här är länken: Länk Det är antagligen en import för det finns inga papper bakåt, men blankt papper från bes. Fälgarna (den lösa på bilden) breddar lite för mycket inåt, och behöver spacers, är det lätt att få tag på? Om det är nån som har tid å ork med råd å tips?! :) // Tengen | |
|
Hur pass snygg tyginredningen är och vilket intryck den gör överlåter jag till dig att bedöma, det är en smaksak. Fälgarna skulle jag sälja eller försöka pruta med argumentet att jag inte vill ha dem. Så snygga är de inte att de är värda spacers, de finns dessutom att köpa med inpressningsdjup som passar. Det lilla man ser på bilden ser bilen ok ut på utsidan. Av det som nämns i annonsen verkar inget av utrustningen vara utöver standard. Bilen är privatimporterad, togs i trafik två veckor efter terrordåden i New York. Provkör om du är sugen, kolla upp fram- och bakvagn, oljan i motor och låda, alla elfunktioner, lådans funktion, hur motorn går, om den ryker (blått, vitt, svart) och så vidare. Det finns mycket att läsa om 750 (även köptips) så du behöver inte famla i mörkret. |
|
|