|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vi plockade ner polarens avgasrör samt kat på hans 318 för det skulle lagas. Vi var sedan tvungna att åka hem utan. Lät som det kom en jääävla bil sen dök vi upp i en liten rostig 318..det var kul =) Men till saken... racekat är nog att rekommendera. Inte så farligt dyrt heller. |
|
|
Alla motorer är byggda/justerade för ett visst mottryck i avgassystemet. Tar du bort katten minskar mottrycket och då fungerar inte motorn optimalt. Du måste dessutom ha lamban inkopplad. Ibland sitter lambagiveren i katten eller direkt framför. Sannolikt går motorn sämre utan lamba. Om du skall trimma så bör du börja med andra kammar och därefter ta bort katten samt mappa om motorn. Då kan du säkert hämta 20-25 häst på toppen. Men du sänker samtidigt vridet vid låga varv. E |
|
|
Såg följande inlägg i en annan tråd. Notera ..."Bänkade den även utan kattar. Och det gav 30 hk minus:"... Att ta bort kattar kan ge sämre effekt! E Följande lånade jag från en annan tråd. (Tack Fredrik) "Ja det blev ganska stor skillnad. Iallafall på min 3:a. Morrar bra mycket mer, lite råare helt enkelt. Men köp ett green cotton öppet filter istället. Kostar 1200:- och ska ge rätt bra enligt en trimfirma jag litar på. Se också till att byta avgassystem så kanske du till och med märker skillnad. Trimfirman jag pratar om bänkade en m3 3.0 orginal och bänkade den sedan med green cotton och ett ferrita system. Gav 15hk plus. Bänkade den även utan kattar. Och det gav 30hk minus ;) Mvh: Fredrik Ps: K&n insatts filter kostar 800:- så köp dig ett green cotton konfilter." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.