AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.464

går det lite lättare att sälja e 38 or nu?

Sida 1 av 2
Körde nyss förbi en obemannad JET tapp där 95 ok kostade 9, 85

Det är ju helt enkelt en JÄTTE skillnad på när den i somras kostade ca 14 kr så nu undrar jag om ni med e 38 or till salu har märkt någon skillnad under den senaste perioden. Har själv en 740 som har stod till salu utan napp från
juni till aug.

nikki crue
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Ska inte en E38 740 egentligen ha 98 Oktan?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
E65 har iaf. inte gått upp i pris och verkar inte särskilt lättsålda.
Jag tvivlar på att ett lågt bensin pris gör mer för begagnatbilmarknaden än vad artificiellt låga boräntor gör för småhusmarknaden.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Visa användare
148
Swensson
BMW E61 545i M-sport -05
Carbonschwarz
wadel -> Artificiellt låga? Hur resonerar du då?

Tror att det låga bensinpriset med råge äts upp av lågkonjunkturen och att e38:orna liksom alla andra större lyxbilar generellt förblir - eller tom blir ännu mer - svårsålda. Sen är det ju inga bilsäljartider normalt sett vid denna tid på året.

Fyllde i 56 liter 98 för 568:- idag, i somras gick samma manöver gott lös på drygt 800:-.

Billigare bensin, lägre boendekostnader och billigare bilar - inte bara misär ändå?!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ett problem som jag ser det är att jag inte längre kan tanka för en 500-ing och få plats med all bensin när jag kör 316 , bensintanken är liten och man vill inte gärna köra ner på "det röda" innan man tankar , att betala i kassa känns för dyrt.. oavsett vad soppan kostar, ;-)

Swensson : Jag gav bara uttryck för min allmänna bitterhet men jag resonerar som så att vi inte kan låna oss ur en lågkonjunktur och att vår rekordlåga styrränta bara bidrar till att hålla luftslottet uppe ännu en tid , jag tror allmänt inte på lågräntepolitik samt att belåningsgraden till våra kreditinstitut bör vara lägre vilket då bidrar till mindre konjunktursvängningar , som det ser ut nu så finns det fortfarande en risk för kommande hög inflation även om stagflation kan uteslutas.
Jag tror vi skall ta lågkonjunkturen som en naturlig del av vår ekonomi och spara oss ur den istället för att försöka tvinga igång hjulen med lågräntepolitik. Hursomhelst så tror jag också att bensinpriset är ovesäntligt just nu för prisbilden på 7-serien.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Varför sälja något av det bästa BMW byggt över 1800kg förutom E31?
Mvh
Asken
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det har du rätt i Asken ! på något sätt har man ju blivit så bortskämd med E32 och E38 att man förutsätter att alla bilar skall vara så bra. Hoppas bara F01an håller vad den lovar.

Allt går trögt att sälja, lika bra att avvakta till våren...

Philip Sahlsten

BMW CS #1812A
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14

Kan inte säga att det blivit lättare!
Folk tror man vill skänka bort bilen.......Och påstår att den inget är värd!
Så prutare och oseriösa får man på halsen när man försöker sälja en E38......Trist tycker jag att folk inte kan vara seriösa!

Tur att man har fått bekräftat av bolaget att den är värd det dubbla då!
Varför är man oseriös om man inte vill betala det som begärs? Det är endast en åsikt, ingen fakta. Enligt min åsikt är man oseriös om man bestämmer träff och struntar i att komma. Frågar om samma sak 20 ggr etc (kanske mer förvirrad).

Är ditt försäkringsbolag en spekulant villig att slå till på din bil för "det dubbla"?

Cr
1.095
Craile
Dom slår till på bilen för det priset om jag krockar ja.........hehe

JO man är oseriös om man tror man kan pruta ner till 20-25 tusen!!!
"du får 20 o en pizza o jag hämtar den idag" LOL......lol.....LOL

är man så dum så man inte fattar att man får ett NEJ då eller?
För det priset får du knappt en fräsh volvo 850 för!!!

Cr
1.095
Craile
Ska inte en E38 740 egentligen ha 98 Oktan?

Dr Tinnitus

Du skrev ju i en annan tråd att det var samma som V-Power och 95 oktan!?
Cr
1.095
Craile
Alltså inget illa menat men jag tycker dom är oseriösa när dom ringer och alldrig har sett bilen och tror dom kan pruta ner mer än halva priset!

Med ditt resonemang borde det rimligen vara oseriöst att ha ett för höga förväntningar om pris>>ocker?

Med risk för att bli tjatig så prövar du din pris hypotes att din bil är värd 65KSEK. Hittills har den inte bevisats rätt. Dock är du i gott sällskap, jag har sedan i somras följt bilar som förblir osålda.

Visa användare
19
WF 175B
E39 520 iAT -03
Alla V8:or bör köras på minst 98 oktan.
V-power hos Shell är 99 oktan men den är inte värd priset (orabatterat även om man är avtalskund hos Shell vilket gör soppan dryga kronan dyrare per mil utan någon +effekt).
Men visst är de senare e38:orna en mycket vacker kaross?

Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Efter att ha letat E38 på blocket under några månader så tycker jag mig ha märkt att priserna har gått upp lite nu under senaste månaden, men kan iförsig lika gärna vara "finare" objekt som ligger ute nu.

Craile: Lite roligt att det här är typ femte tråden man läser om hur himla mycket din bil är värd och att alla som försöker pruta på den är rena idioterna.
Jag säger inte att den inte är värd jättemycket, bara att det utifrån min synvinkel är väldigt underhållande läsning :)
Cr
1.095
Craile

Ja jag kan förstå att det är underhållande läsning!!! ;)
Det är dom som ringer mig och prutar som gör att läsningen blir rolig!

Och även dom som utalar sig om skick och så....och prutar via mail.......Och dom har inte sett bilen!!!

Det e ganska roligt!!!

Man ska ju lätt kuna köpa en E38 i bra skick för 25-35......HAHAHA
Dom vet VERKLIGEN INTE vad dom pratar om!!!
Kanske i bruks skick eller dåligt skick!

Craile: Slappna av och inse att priset bestäms av efterfrågan hos marknaden. Vad en enskild, smula trångsynt, säljare tycker inte inte relevant.

Det känns som att någon är bitter för han inte får sin "fantastiska" bil såld...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Craile: Är du verkligen 24 år? du verkar ha sällsynt svårt för att lära dig nya saker.

(ursäkta övriga för det smått personliga påhoppet, men jag börjar bli lite trött på Craile:s tjat i varenda tråd)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Craile, är inte majoriteten av e38:orna bilar som bör vara i bruksskick, dvs en bil som används som avsett och körs mer eller mindre dagligen för vardagliga resor?

**BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Kan säga att jag njuter nu för tiden när jag tankar min 740 :)
Man skulle nästan gå upp till en 750 nu när det är "gratis" att tanka.