|
|
|
|---|---|
|
funderar på att skaffa skinninredning och då hittade jag en uppsättning på skoten det hade brunnit i cupen vid luftutblåset på instrumentbrädan, då branden släktes snabbt skadades inte inredningen. Men då är frågan, lukten, går det att få bort den? Foggning kanske? men en rekordfirma vill inte åtta sig arbetet. Dom säger att det inte går att rädda dom stämmer det? | |
|
Borde fungera med ozon behandling, vet dock inte var man kan göra detta men tror att försäkringsbolag använder detta när dom brandsanerar. Trex Carpe diem |
|
| Vanligtvis så kör vi en ozonbehandling vid "svåra" fall men man får ju göra en bedömning från fall till fall.. Kör till ett Ditec center eller nån annan rekondfirma som har ozonbehandling! Låter ju inte som branden varit allt för allvarlig så hoppas d går o fixa! | |
|
Låter som om det är lite gambling över det hela...inte bästa utgångsläget och en del kostnader för åtgärder som i bästa fall blir hyffsat... Jag skulle leta upp en annan skinninredning i stället som är ok från början, blir säkert billigast i slutändan och garanterat bättre! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag skulle tro att du får bort röklukten med läderrengöring och därefter behandling med läderkräm. Röken går inte in i skinn som det gör i tyg. | |
|
Har sanerat 3skinn inredningar som varit rökskadade. Ozon behandling är det enda som fungerar ifall du vill bli väck med ALLA rökpartiklar. Ett skinn som är "färskt" är öppet kan man säga, så röken tränger sig igenom skinnet och in i själva vadden. När ett inredning t ex har blivit utsatt för rökskada har oftast röken varit såpass varm att skinnet öppnat upp sig i porerna, därför är endast en ozon behandling som funkar. En skinntvätt att börja med, ozon därefter läderbehandling! Ifall du vill göra detta själv kan du skicka ett PM så kan jag ge dig lite info hur du skall gå tillväga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.