|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! jag har bytt oljetrycksgivaren nyss, för den larmade om det. men felmeddelandet står fortfarande kvar på displayen. måste man släcka ner felmeddelandet på bmw eller kan man få bort det på något sätt själv. bilen startar inte, får ingen soppa eller ström (strömmen stannar vid spolen). kan datan stänga av det så den inte startar :S?? | |
|
har för mej att säkringen till soppapumpen kan gå om det blir kortis i oljenivågivaren kolla den. kommer inte ihåg vilken modell detta gäller men värt att kolla upp. |
|
|
ok, men det gäller oljeTRYCKSgivaren, men ska kolla upp det imorrn i fall att. men borde inte larmet släckas om det är fixat? |
|
|
sorry, läste fel. |
|
|
är det ingen som har något tips, börjar tröttna på bilen snart. startmotorn går runt men den startar inte, och jag har bytt oljetrycks kontakten, men meddelandet står fortfarande kvar. kan det vara batteriet som orsakar allt? har hört att om det är dålig spänning i batteriet så kan databoxen krångla? |
|
|
Oljetrycksgivaren ska inte påverka start av bilen. Min givare är kass och bilen funkar ändå. Det jag skulle kunna tro är att det möjligen är en vevaxelgivare eller liknande som strular, har den gett sig så får du varken gnista eller soppa nämligen. Enkelt bytt och kostar nog inte ens 100kr hos bmw så det är ju inte dyrt att testa precis :) Vill man inte riskera den lilla summan det rör sig om så finns det även specifierat vad motståndet i en sådan ska vara (mäter ohm med en multimeter), har tyvärr inte siffrorna i huvudet men det kanske någon annan kan hjälpa till med :) |
|
| ok, ja det låter ju inte helt tokigt, men vart sitter den lilla rackaren då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.