|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
-Dominik! Dom som kickade pa din bil forstod kanske att mercorna tillhorde maffian.. :-) Mr C |
|
|
Måste nog vara så. Efter denna incident tog jag ner SALA BIL - skylten och ersatte den med WWW.BMWPOWER.NU Vet ej om det hjälper men har faktiskt varit där fler gånger och lyckligtvis hände ingenting liknande. //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
Blir både uppgiven och fundersam när man hör om sådant här. Lider verkligen med dig, kjelle, det måste vara obeskrivligt att upptäcka sin ömt vårdade ögonsten misshandlad! Hade tänkt åka iväg till tyskland i sommar och importera en FIN 525:a, men om man måste ha den inlåst i bankfack med eldkastarlarm och beväpnade vakter hela tiden så verkar det ju onekligen vara bortkastade pengar. Ang. förortsdebatten; Lidingö, bromma osv. är ju också förorter. Antar att det inte var dessa som menades, men man ska nog vara lite försiktig med att generalisera alltför mycket..... let the Best Machine Win! |
|
|
Ingen kan ju komma och säga att det inte bor mer kriminella i förorterna....så är det bara. Bor själv i förorten (men ärlig). Och det värsta skadegörelsen som sker i city TROR jag begås av folk som kommer in från förorterna. Se alla snorvalpar som hänger inne i stan, var kommer dom ifrån? Bara för att man bor i förorten behöver man ju inte vara kriminell så varför ta åt sej så hemskt. /Bimmerman Länk |
|
|
Kromkjell: Suck, vad matt jag blir. Såg ju den då du stod vid brostugan och monterade skylthållaren som du köpte av Kent. Det såg/ser ju kanonbra ut, bättre passform än min som Asken snabbt kommenterade (på Drottningholmsperkeringen) Hoppas att du får ha sakerna ifred i framtiden. Har själv den inlåst i garage i stan, vägrar ha den på gatan, definitivt aldrig över en natt. Vad det gäller innerstan/förort ingen skillnad det åker säkert folk från stan till förorten och har sönder saker också. |
|
|
Nästan rätt åt honom... Länk |
|
|
Mera sådan handlingskraft från polisen skulle kanske minska problemen. Självklart föder våld mera våld, men samtidigt så kan jag inte riktigt tycka synd om taxirånaren som blev skjuten för ett tag sen. Om man rånar en bil, mejar ner några polisbilar och sedan försöker något mera och blir skjuten så har man inte någon vidare stor inteligens och tjänar troligtvis på att vila i fred. Arabvärlden har ett vettigt straff för stölder. Hugga handen av personen, sedan andra och så får man väl komma på något annat straff 3 gången.. |
|
|
Jag beställde snabbt en ny svart stötlist på BMW Group. Själva lackade området var inte åtgånget, som jag först trodde :-) Vad gäller bakruteantennen så blev det faktiskt bättre utan den, när jag väl gjort rent med T-röd. Det är ändå tråkigt att inte få ha bilen ifred. Nu kan jag dock sova gott om natten eftersom bilen står på Karlberg. Tack ska ni ha för all respons. Jag har ägnat helgen åt att pyssla med kjolarna. Detta skall genomföras ordentligt så jag har ritat och tryckt in märken i plåten. Marcus fixar fyrpelarlift till på onsdag; då sänker vi bilen, monterar M3-kjolar och en stereo med BMW-orange belysning. Mums. |
|
|
Ser att jag inte är ensam i bedrövelsen. Köp inte en diamantsvart M3 front om ni får erbjudandet. Den har skruvats av på gatan i Sthlm.... Många av er bor i Sthlm, skulle vara tacksam för garagetips. |
|
|
Dominik: "Att få bilen vandaliserad är som att själv bli misshandlad eller tom våldtagen." Hoppas du inte säger det till någon som blivit våldtagen!!! |
|
|
Jag tror inte att dominik menade att bagatelisera våldtagna, utan han menade nog snarare misshandlad eller kränkt. Man kan ju inte undgå att känna sig kränkt. Att bli bestulen på delar kan man komma över med argumentet att någon ville ha det, men vandalism är så onödigt och faktiskt riktat direkt mot ägaren av bilen. :( |
|
|
Vince: Under köpesannonser var det någon som sökte M3front, använd sökfunktionen. Skadar väl aldrig att slå dom en signal i förebyggande syfte.... Även om man antar att tjuvar inte är så dumma att dom stjäl något för att sedan använda börsen. Nästa M3front, dra fast bultarna med LOCTITE, då behöver dom muttermaskin för att få bort dom. Mvh Asken Mvh Asken |
|
|
Asken, tyvärr tror jag att många tjuvar stjäl när dom sett annons och tillome gjort upp om ett pris... Sätter man bultar med locktite slår dom väl sönder fronten när dom inte får loss den. #232 i E28 registret Länk |
|
|
BMWM3cab Ja, det är ett jäkla problem med östermalmsynglar som drar till förorten och smashar bilar ;) /Bimmerman Länk |
|
|
Bimmer: Försökte få lite balans, det kanske är så att jag smyger ut i förorten och snor M3-speglar bara för att samla i garaget ;D |
|
|
Tyvärr verkar det ju som det florerar en hel del stulna grejer på börsen. Letade 17'' fälgar för ett tag sedan och ringde på en del annonser i börsen. Kunde konstatera att det var ett par annonsörer som helt klart hade heta grejer till salu..... |
|
|
powerkjell: Om du har problem med återkommande vandaler, koppla ström (batterier i bagaget tex) till karossen som du i sin tur kopplar av och på med tex fjärren (om du har sådan), garanterat får dom sig en saftig "överaskning". Om det är en bra ide eller icke låter jag sedan vara osagt. hks: Jo, blev av med mina 17" BBS-splitfälgar i slutet av jan, och fann ett par väldigt misstänkta likadana med mkt tveksam "historia" här på börsen ca 1 mån senare. Jodå, ringde och spelade dum på annonsen. Dock lät jag det hela passera av självbevarelsedrift samt att jag i den vevan fick ut på försäkringen och köpte nytt. Nåväl det är i alla fall aldrig kul att blir kränkt vare det rör sig om vandalisering eller stöld. |
|
|
Appropå vandalism/hänsynslöshet... Parkerar på Östermalm på dagarna och efter att ha läst alla skräckhistorier om vandalism etc. så gick jag just ut för att kolla till bilen några gator bort.. Ser redan från 30 meter att en STOR FUL gammal 70 tals amerikanare står parkerad framför min bil... Då jag snabbt listade ut att en sån bil knappast har PDC, eller att ägaren bryr sig om han backar på nått..så anade jag det värsta. Jag hatar att ha rätt! Snygg liten "bula" från hans kofångare (modell pansarvagn..) Tack! :( Synd som sagt, att det finns så mycket brist på hänsyn. /Klas |
|
|
Carnal>>> självklart menade det jag skrev tidigare som en mycket stark metafor, liknelse. Det är inte alls min mening att ringakta de som verkligen utsatts för våldtäkt, men om man nu fått skiljas från drygt 300' för att kunna få glida i en juste kärra känns det inget vidare att behöva vara med om en ytterst meningslös vandalism, vilket tydligen flera här på forumet utsatts för. På tal om bilister som fullständigt struntar i hur de parkerar: Satt idag på en uteservering i Uppsala och åt lunch då jag ser en Peugeot 106 som försöker fickparkera bakom min bil. På något sätt kände jag på mig att det detta kan komma att gå illa till för bilen bakom den lediga parkeringsfickan. Och mycket riktigt så>>>gubbjäveln backar med ganska stor kraft in i denna bil och fullständigt studsar tillbaka in i fickan. Fick kalla kårar när jag såg detta. Förbannad som jag blev då gick jag fram till honom och frågade vad han i hela världen höll på med då han inte alls verkade bry sig om att titta till bilen som han just backat in i (Ok om man har gummiförsedda kofångare men att med full kraft testa ifall de håller fick mig att nästan tappa besinningen). Lyckligtvis ådrog sig den påbackade bilen, en A4 '02, inga skador så det slutade med att gubben fick sig en ordentlig utskällning inför alla restauranggäster. Kör så det rycker //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
|
mosse Du tog väl regnummret? /Bimmerman Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.