|
|
|
|---|---|
|
Jag har blivit sugen på att slänga in ipoden i bilen. Den lösning jag framförallt tittar på nu är gateway 100/300 från dension. Kan man med denna lösning gömma ipoden i handskfacket eller någon annanstans och STYRA ipoden från stereon(bmw business)? Alla kommentarer och upplevelser från gateway 100/300 är välkomna! Vh, Rikard | |
STi |
Är också lite nyfiken på detta. Kanske finns nått alternativ där man slipper lämna in bilen? |
| Hade en 328 för några år sedan och då gjorde jag jobbet själv. Lite pyssligt, men det går att hitta instruktioner på Internet. Den lösning jag hade var Dension. | |
|
Tillräckligt enkelt för att fixa själv (montage av dension gateway). Har ni navigator så kan jag varmt rekommendera Intravee II istället för dension. Den är betydligt mer användarvänlig än Dension (men kommer bara till sin rätt tillsammans med BMWs orginalnavigator.) /Andy |
|
STi |
"BEOLINK" Vart kan du köpa den? Kostar? Hur monteras den? MvH |
| Intravee II såg helt klart intressant ut finns den att köpa i sverige?? | |
| Beolink, du som har koll, om jag vill göra en installation i min nuvarande 330 årsmodell 03 - vilket system rekommenderar du? Har Harman Kardon, men saknar navigation. | |
|
Hej Mixtus. Intravee är alltid bättre än Dension, men mervärdet vid installation i bil som ej har navigator är ringa. Då måste jag tyvärr rekommendera Dension. /Andy |
|
|
Intravee marknadsförs och säljs per postorder av Länk /Andy |
|
| Tackar. $250 för Intravee känns dock inte farligt, men jag förstår vad du menar med användargränssnittet. | |
|
Om ni vill se exempel på varför intravee har bättre användargränssnitt så kolla på youtube. /Andy |
|
|
Beolink:Har du installerat Intravee? Var det svårt? Jag har ju navi i min så det var ju värkligen intressant |
|
|
Jag har haft 2 typer av Dension i mina bilar samt Intravee II. Dension kommer inte i närheten av Intravee varken ljudmässigt eller användarvänligt. Installationen är också mycket enkel. Plugga ur cd-växlaren och in med intraveen istället. KLART! /Andy |
|
|
Beolink, Har du haft dension eller intravee tillsammans med bmw business stereo? isf fungerade det bra att styra ipod genom bilstereo? |
|
|
Jag har provat dem även med business, men i de fallen har jag haft MID panel, dvs den stora panelen under radion och inte den lilla "IRIS" som har mindre textområde samt ofta sitter med den lilla färddatorn. Jag har hört många som haft problem med icelink monterat ihop med IRIS displayen. Styrning har funkat, men låtnamn mm har ej kommit upp i displayen. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.