|
|
|
|---|---|
|
Har aldrig ägt en BMW men är så himla sugen då jag hittat en riktigt sportig och häftig bil. hmm... såg att man inte fick länka... så jag beskriver mitt dilema. Har hittat en fin och välutrustad 523 som (tyvärr?) gått 25000mil. Det är en 00. Den är dock svensksåld och har komplett servicebok. Nu undrar jag om den är värd 49.000sek? Hur länge håller en BMW? är det riskabelt att satsa på denna bilen? Kanske ska göra ett M-test på bilen för att försäkra mig om att den är i brukligt skick? Hur tillförlitliga är ett M Test? Finns det något bra sätt att kolla bilen innan jag köper den? Så den inte rasar på vägen hem så att säga? Snälla ... vill hemskt gärna tillhöra denna skara av lyckliga BMW ägare så ge mig gärna lite råd. | |
Gemini__ |
Hej och välkommen till forumet. Självklart få du länka till ditt objekt. Finns en begagnatguiden för E39 här: Länk Ett tips är att inte göra något förhastat. Finns massvis av E39:or till salu, har man lite is i magen ökar man chansen till en god affär. Lycka till. Mvh: Thomas |
|
Milen är inga problem, min 520-97:aLänk har gått 38000 mil, funkar helt perfekt fortfarande. Men det är aldrig fel att kolla upp den ordentligt. Och välkommen till forumet. BMW CS #5206 |
|
|
Välkommen hit! En bra början är att ögna igenom begagnatguiden för e39 här. Mycket information om specifika saker som kan krångla och som man bör kika på innan man slår till. Sedan finns det en stor mängd trådar om den aktuella modellen här på forumet. Ett tips är inte ha för bråttom. Jag är också på jakt efter en e39:a, helst 523. Bilbytarsug är svårt att stå emot, men det finns mycket att välja på så ta lite tid på dig. Lycka till med billetandet! /Martin - kort och gott |
|
|
25k är inget konstigt för en 00:a. Men den kan lika gärna vara så att mätaren är skruvad i den och att den gått dubbelt i verkligheten. |
|
|
Som sagts innan: Beg guiden innan och utan till att börja med Marknaden är full av E39or i varierande skick och prisläge kollar man t.ex här på sidan har du 24 annonser om vi lägger oss på max 60000:- och max 25000 mil Bilarna på autopower.se är OFTAST mer välskötta och ompysslade än dito på blocket ( med 27 ägare sedan import 2004 etc etc) Så gå inte och bli alldeles kär i en bil utan kolla runt och var kräsen på utrustningen/färg/skick/skötsel sen om det är en 523/5257528/530 skall man inte heller hänga upp sig på för mycket utan gå på vad du tycker Tänk på att 2000 är sista "pre-facelift" modellen och bör vara billigare än dito 2001 Som alltid: kolla objektet noga att man skött servicen ev. reparationer som man kan förvänta sig på en bil med 25000 mil på mätaren ( bromsar,hjullager, leder i fram och bak vagn etc etc) Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.