|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
(Oops, förra gick iväg när jag bara ville radbryta...) Om jag beställde själv hade jag tagit automatiskt klima för man vet att nästan alla bilar på svenska marknaden har såna. Men inte för att jag tycker det behövs. Det säljs fortfarande bilar i Spanien utan klima alls, om dom klarar sig utan varför SKA vi ha automatiskt klimatanläggning här högt upp i norden för? Dessutom är min bil vit med öppet tak, jag kommer att använda klimatanläggningen högst sällan vet jag redan nu. Jag är mkt känslig för luftkvalité och gillar inte klimaluften speciellt. Och såna finns flera av. Men det är sant, bilar med auto klima är lättare att sälja. Jag sålde min förra bil, vit utan klima, på 5 dagar när andra hade sagt att den skulle stå hur länge som helst. Inget bevis till motsatsen, priset var bra och visst var det en köpare som stupade på avsaknaden av klima, men ändå känns det att svenska bilmarknaden är väldigt likriktad bara för att man skrämmer varandra med sagor om osäljbara bilar. Tycker mångfald är roligare och visst borde man våga köpa det man själv vill ha, inte det som kanske en annan vill att du skulle haft när man säljer... det blir bara tråkiga bilar om alla köper det andra vill ha. Klima är kanske ett undantag, men i stort sett allt tillbehör man köper får man aldrig tillbaka vid säljtillfället. Jag är i alla fall inte rädd om att inte kunna sälja bilen om typ 5år. Då är det andra saker som avgör en affär eller ej. Och jag prutade ju själv på avsaknaden av auto klima och jag är nöjd så allt faller på plats :-p |
|
Martin E |
Jag har skrivit under kontraktet men upptäckte till min fasa att det fanns en lackskada som heter duga. En annan sak som jag reagerade på var att Emblemet på bakluckan saknades , omlackad?? Eftersom jag inte betlat ett öre så kommer jag bryta kontraktet med anledning av att man underlåtit mig att få veta felen. Dom visste om felen eftersom jag påpeckade detta och fick svaret " jo vi såg det" Det har gått mindre än en vecka och jag har inte betalt en krona för bilen och den står kvar hos handlaren. Rättigheterna är i värsta fall att jag får betala 1,5% av köpepriset men jag kommer hårdnackat driva att det var fel på bilen som upptäcktes innan. Firman har erbjudit rekonditionering men jag tycker det stinker när man inte kan vara ärlig så... Vad tycker ni ? |
|
Är det BMW-loggan som saknas eller "120d"? Sistnämnda kan man välja bort av fabrik, är "BMW" borta är det helskumt - walk away... Fick du kolla bilen innan du skrev på? Att inte tala om är inte helt samma som att ljuga om du fick syna bilen innan... dålig stil av dem men... Dock om du inte fick se bilen så ska den vara i bra skick, dvs utan lackskada. Då var det fy skäms att inte tala om. Då ska du inte betala nåt tycker jag. Om du ändå kan tänka dig bilen med lite extra rabatt och rekond, kräv en varudeklaration som bevisar att resten av bilen är i bra skick och utan skadehistoria. Om man senare upptäcker (inom 6 månader) att det inte är så har man nåt på papper iaf. Men om det inte känns bra så ska man inte köpa bilen förstås. Hoppas det slutar bra! |
|
Martin E |
120D emblemet är borta vilket stör mig. Problemet med svarta bilar är att man måste se bilen i ett visst ljus vilket jag nu gjorde i efterhand. Handlarens kommentar jo jag såg skadan, detta känns skit att dom ljuger mig rakt i ansiktet. Ärlighet är väldigt viktigt vid en affär, skulle han däremot sagt att vi ber om ursäkt och vi ska se till att åtgärda skadan. Men jag vet att med att man kan lösa konflikter genom att göra en bra deal. Kanske det blir en ny till mkt bra pris. Det kommer att sluta bra, men problemet är att jag är utan bil hela julen vilket är skit... |
|
Eller så tar du bilen med fet rabatt och utan rekond? Kan du göra sen eller rent av skita i den så länge (om ej fara för rost) - då har du redan tagit itu med hjärtesorgen som nybilsägare fruktar, dagen första repan kommer ... :-( |
|
Martin E |
@Onehp Repan kan jag ta med rabatt men att fanstyget ljuger för mig ger mig 0 förtroende. Bilhandlare = Drägg |
|
Emblemet betyder ingenting eftersom det är många som beställer utan. Lackskadan är värre. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
Martin E |
Jag kommer rapportera fortsättningen i morgon.... |
|
Martin E: Det ska inte vara några emblem bak...... =) Länk Mer clean och lättvättat. Måååånga beställer utan. |
|
Martin E |
Emblemet ger jag fan i men det kanske blir en ny 09:a ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.