|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bilen som Andreas länkar till är min gamla bil. Och den saknar definitivt inte xenon. Till bilen följer också vintedäck i bra skick på 17" Bmw orginal. 19" sommarhjulen är bra mycket snyggare i verkligheten än vad de ser ut på bild. Förutom aero-vingen som jag anser gör mkt för utseendet sitter det Bmw orginal kolfibersplitters i fronten. När jag bytte in bilen fanns inte en repa på den, den har lackförseglats av Mr. Cap i mars 08. Har man inget emot färgen vit är detta ett klipp! |
|
|
Glömde skriva att bilen också har proffessional stereon samt Hifi-paketet vilket inte framgår i annonsen. Over and out |
|
|
I så fall är 229' ett riktigt bra pris! Länk //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
@ andreas: Precis!, det är ett kap! |
|
|
andreas_lofgren: Du tycker 229' (extrapris vid renköp!) är ett kap, det förstår jag för det tycker jag med. MEN..... (...om vi bortser från att ALLA M sport edition kostade 265' som ny som "alla" VET på detta forumet och ser till vad bilarna FAKTISKT kostade som nya.) Cyprus bilen kostade 280', kankse 285' ny exkl. 19", vingen och kolfibersplittern. Så vi kan säga att den ligger 285'-229'=56' under nypris. Varför är då den killen som har en bil, som ny kostade 300' netto, en drömmare med ett annonspris på 249'??????????? |
|
|
Skillnaden mellan bilarna är bara automatlåda, ska den utgöra 20.000kr skillnad? Upp till var och en att bedöma. (Vi antar att fälgarna kostar lika mycket trots att BMW original egentligen var billigare att lägga till) Det är snarare vissa andra som kommer att få justera sina priser om de menar allvar med att försöka sälja bilarna Länk Länk Länk Länk //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
| Slutpris på bilen var 291k exkl. 19" och vingar etc. | |
Martin E |
Kul att se hur alla resonerar och att alla verkar ha rätt. Tex denna bil Länk är värd som privat mellan 206 - 218 vid privat köp och 230 hos bilhandlarn. Allt enligt denna beräknings modell Länk. |
Martin E |
Enligt samma beräkning modell skulle HKF992 (Den vita med 19`hjul) Köppris 252 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 226 000-238 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson |
|
Akta dig Martin, snart kommer More och skriker att du är en idiot som värderar hans bil till annat än hans annonspris. Vi andra kan bara kort konstatera att bilen inte är såld trots flera månaders annonsering. Jag skrev redan från början att hans bil skulle säljas för runt 220' (när den annonserades för 259') och jag tror fortfarande att jag har rätt. Ju längre tiden går desto större risk att 220' till och med är för högt. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
Martin E |
@Andreas jag vill inte demoralisera More men jag räknade om då jag såg i efterhand att hans bil bara hade 3d . Följande fakta framkommer då med rek Köppris 205 400 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 183 000-194 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. Således har hans bil sjunkit närmare 33% på 15 månader vilket verkar rimligt. Dom som köpte facelift modellerna 2007 fick betala ett högre pris än vad 2008 modellen kampanjerades ut. Så det absurda hände att det fanns tom dyrare beg 07 än nya 08 förekom enl den söljare jag idag pratat med. |
|
På bilen med 19" måste man ju dessutom räkna med att köpa nya hjul. Den hade redan varit såld för det priset med snygga orginalhjul på 17" eller 18" samt med lite snyggare bilder. Eftersom bilen är pimpad så börjar man givetvis fundera på hur den är körd och av vem. Det luktar ung rallyförare lång väg (sorry cyprus). Det finns en 120dM 5-d hos BMW i Mölndal: Länk! Den är solfilmad hela vägen fram, luktar lite konstigt invändigt (vilket säljaren påpekade innan jag märkte det). Den har haft några stycken ägare och förra ägaren äga den bara ett halvår. Dessutom har den ett fult stenskott på vänster framskärm. Jag kunde få bra prutmån på den men backade då det inte kändes rätt. Jag har följt blocket och bytbil hela hösten i jakt på en 120dM 5-d. Jag kan konstatera att 3-dörrars verkar vara betydligt mer svårsålt och e ligger kvar längre hos både handlare och privatpersoner. Moores bil hade jag säkerligen funderat på att köpa om den hade varit 5d. |
|
|
@Gorban: Hahaha! ung rallyförare! den var bra måste jag säga. Intressant hur en bil som har 1 " större hjul samt bmws egna stylingprodukter med automatik är hårdare körd än någon annan.. Förklara gärna. Tror dom allra flesta som någon gång köpt ny bil och inte har en egen sedelpress hemma kan hålla med om att man aldrig kört så försiktigt/putsat/tvättat etc som vid just ett nybilsköp. |
|
|
Min bil var en demobil, nästan 1 år gammal och med 570 mil på mätaren fick jag hem den för ungefär 110tusen under dagens listpris. Fanns ingen specialpris på 123d tror jag. Än så länge har jag inte märkt nåt att den var en demo, den såg ut och luktade som ny när jag hämtade den. Fast psykologiskt är det ändå inte lika tryggt som en sprillans ny som man kör in själv. Det är en skön men usch så dyr känsla... |
|
Martin E |
Jaha då vart man ägare till sin första BMW. |
Gemini__ |
Kul att det blev köp, får be att gratulera. |
|
Andreas: Hur tänker man när man länkar till en 120d M-sport -08 utan klimatautomatik? ;) Länk |
|
|
@Niclas: ingen ny diskussion. marknadsvärde med är säkert högre. Dock i praktiken finns en hel del klagomål på att automatiken inte fungerar så bra. Egen erfarenhet har jag med farsans 318d med automatik och jag får det aldrig precis som jag vill där. Har själv dock gör-det-själv klima och tycker den gör precis som jag vill, är helnöjd :) |
|
|
Onehp: Köpte du din 123d ny eller begagnad? För mig är det fullkomligt ofattbart att vissa kan beställa en bil för över en kvarts miljon utan klimatautomatik, men alla resonerar vi olika. Min klimatautomatik fungerar perfekt. |
|
| Niclas: läs lite längre up där hittar du svaret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.