|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Martin E |
Varit och tittat på denna bil Länk Bilen känns som ny och jag upplever ingen nackdel att den är lite inkörd. Nästan bestämt mig (erbjudit 250) trots att ny pris med motsvarande paket "bara" är 35000 mer. Vad tror ni |
|
jag skulle nog bjuda ännu lägre iaf. Det är endast 5k under angivet pris. Tänk på att demobilar ofta är körda med mer "inspiration" och med mindre tanke på oljetemp m.m. Mvh Jojje |
|
|
Enligt textannonsen är det bara metalic-lacken som är extra från en M sport Edition. Denna bilen är tillverkad 01-2008 och därmed troligen en M sport edition-kampanjbil som såldes till kund 271.900:- + 5.900:- för metalic. Bilen saknar därför t ex xenon, stereo-uppgraderingar o s v Ingår Vinterdäck? |
|
Martin E |
Jojje: Det stör mig inte om den är lite hårt körd det ska dom klara. Julleruff: Annonsen visar inte allt. Vad jag förstår är det Advantagepaket och M-sportpaketet + Multifunktionsratt, farthållare, regnsensorn och klima 2 Istället för P distanskontroll fick jag med en dragkrok *L* i det priset. Fick med nya 16" fälgar med 205 däck friktion för 12500 Bra eller anus ? |
|
Det du räknar upp är "standartutrustning" och ingår i M sport Edition och 271.900. Denna tråden reder ut både 1 och 2gg vad som ingår och inte samt kostnader. Länk Avtagbar dragkrok är värd 7.900:- om jag minns rätt, kanske 8.900:-. Har det på min bil. |
|
Martin E |
More: Jag klarar inte vita bilar, jag ringde på en vit för 235 som gått närmare 1500 "vet inte om den va din"? men prutviljan var = noll där. |
|
Jag vet inte riktigt vilket svar du väntar på. Som de flesta redan skrivit så är varken priset, utrustningen eller historiken bra. Bättre val: Länk Länk Länk //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Den grå finns till och med på samma firma. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
Martin E |
Tackar andreas Men som sagt vit bil är för mig = -10% och ändå ointressant, det som stört mig den gråa är att den saknar farthållare . Moderna bilar klarar hårdkörning och att den har körts hårt med som demobil=bra inkörning, stör mig inte ett dugg |
| Xenon finns inte på bilen, köp inte utan xenon. | |
Martin E |
Julleruff tack för infon More: Det var kul att läsa din övertygande övervärdering av din vita 120d gentemot Lövet.Antar att denna är din eller ? Länk Det finns inte många privata 120D 08:or ute den billigaste är 235 och han ville inte ens pruta. Jag tror att hos handlare ligger priserna utan inbyte runt 240-245 med Advantage+M sport.Räknar att bilen efter 1 år tappat 20% dvs 285x0,8 ca 225-230.. våren 2009 |
|
Nästan alla som försöker sälja sin 120i eller D som de köpt med M-sport kampanjen skriver ett nypris som inte ens är i närheten av vad de har betalat. Att summan av utrustningen kanske summerar till detta är rätt så ointressant när de netto har betalat något helt annat. Nu har jag inte det exakta priset i huvudet på 120d med M-sport med det var väl runt 265000 inklusive advantage plus lite annat? Att då skriva 347.000 som nypris blir rätt så fånigt även om man lagt till automat, xenon, hifi, och autoklima. Det är ju inte ens i närheten av vad man faktiskt har betalat. Jag har själv varit inne på att köpa en 120d som tjänstebil och då blev priset ännu lägre. Tror det stod 255' på offerten för M-sport och Advantage 120d. Begagnatpriserna styrs av vad som faktiskt betalats, inte vad som stod som bruttopris. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Hur tänker man när man specar upp en 120d M-sport och inte väljer till farthållare? Märkligt... //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
Martin E |
Det ligger klart mycket i det du säger Lövet att det är löjligt tex att denna anger Länk ett nypris på 346000. Vilken idiot som helst fattar att det har den aldrig varit värd. Som företagare betalar du runt 270 för paketet men knappast 255 som jag blev erbjuden, kanske du har bra kontakter och får ännu bättre. En nästan ny bil är alltid en riktigt kass affär men det är förbannat kul. Annars skulle jag köra Skoda fabia miljödiesel |
Martin E |
Citerar mig att kampanj bilarna har väl sålts för drygt 270 till 280 som nya om man läser de tidigare inläggen. |
| Nej, min ligger ute för 239 kr med prutmån såklart. | |
|
Jag vill minnas att just den bilen stod hos Carlsson Bil till priset av 291000 under kampanjen. Ang. vinterhjul så kan du lika gärna åka över till däckgrossen (huset bredvid) och beställa däck+fälg få dem monterade och sedan hämta bilen hos Carlssonbil när du gör klart affären, samtidigt spara 4500:- du får förvisso int BMW-originalfälg men helt OK 16". Hepp! // David |
|
|
More: När du sätter 239' som pris, har du sett den här exempelvis? Länk Nu kommer jag inte ihåg exakt hur din bil är specad men det skall oftast till något alldeles speciellt för att man ska betala mer för en bil privat än hos firma med den större trygghet som finns i företagsköp. //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Bilen saknar xenon och ska därför ner en bit i pris. Jag har precis i kväll kört hem en LeMans-blå 120dM -08 (uttagen november -07) med Advantage, Comfort och M-paket samt xenon, Hifi och stora AC:n + 16" orginalfälgar 229 med dubbdäck runflat samt en KCR-box. Allt för 243.000:-. Bilen har gått 1800 mil och det finns inte ens ett stenskott i huven fram. Privatköp. |
|
| Kan tillägga att bilen den här tråden handlar om har legat ute i flera månader och sänktes helt nyligen. I januari är handlaren förmodligen ännu mer desperat så varför köpa innan jul? | |
|
Vaför har ingen länkat till den här: Länk! Samma som bilen i tråden men xenon, motorvärmare och vinterhjul. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.