|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag är rätt så ny ägare till en BMW X5 3,0I och har fått ett litet problem efter tre månaders ägandet. Bilen är en av årsmodell 01 och har gått ca 15000mil. Problemet är att när jag kör bilen sakta så slocknar den och även vid start dör den ut på något sätt. Jag har fått den genomsökt hos NEED FOR SPEED där dom konstaterade efter felsökning att det kan vara luftmätaren som är kass . Den byttes till en ny . Men problemet försvann inte och efter att ha hört att det kan vara Kamaxel givaren eller vevstakes givare som kan spöka ibland tog jag beslutet att byta ut dom på NEED FOR SPEED. Killarna på Need for speed avrådde mig att byta kamaxel o vevstaks givare förrän dom hittat felet på deras dator men problemet kvarstår fortfarande och den har slocknat 2 ggr sedan dom bytte kamaxel o vevstaksgivare. Undrar om det finns någon här ute som har haft samma problem med sin BMW X5 3,0 . Nu så finns bilen igen på verkstan och jag hoppas verkligen att dom kan hitta problemet har aldrig ägt en BMW förr men den tillhör en av de bästa | |
|
Inget ont om NfS, men varför inte fråga på BMW? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Hej Joakim Jag har varit på BMW i Malmö men fick ett så dåligt bemötande att jag tänkte här vill man inte lämna in bilen fick även se andra kunder bli dåligt bemöta där även dom har sagt att det var sista gången dom var där med sina bilar .Vågar därför inte lämna bilen på BMW med tanke på hur dom bemöter en ny BMW kund. Mvh Skorpio |
|
|
"BMW i Malmö", är det Förenade Bil på väg mot bron? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Ja det stämmer Joakim Mvh Skorpio |
|
|
Hmm...jag har fått för mig att de har varit bra att ha o göra med...(har dock aldrig varit där själv)... Bla har jag trott så för att BMW CS haft träffar där: Länk Hade varit intressant att høra ifrån någon annan som varit där... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Har ringt den gamle ägaren idag och pratat med honom om problemet. Han har haft bilen inne på BMW i Malmö men dom har tyvärr inte kunnat hitta någonting när bilen var där. Konstigt tycker jag en fel kod borde de få fram |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.