|
|
|
|---|---|
|
Hur reagerar dom om man kompressor konverterar en bil som inte har det orginal.? vet att turbo är jättesvårt att komma igenom med. någon som kanske vet.? MvH Jens | |
pg_ice |
ändring av motor= ny reg besiktning |
pg_ice |
hårt men sant :) |
|
okej..vad kostar det igentligen.? MvH Jens |
|
|
Reg besiktning? Omöjligt i princip. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Finns det någon som vet någon som har lyckats att regga en Bmw eller annan bil med turbo eller kompressor?? Skulle vilja ta ett snack med honom i så fall =) Men egentligen borde det väl vara lagligt inom EU om kittet är TÜV-godkänt eller har jag missuppfattat det? Mvh |
|
pg_ice |
Coopervickis: man får inte ändra på motorn varför vet jag inte men sånna är lagarna. jag fick igenom min gamla 325a med ett lustgassytem dock så var tuben borta men alla slangar och Nozzlen i insuget var inkopplade. bes mannen frågade bara hur mycket jag laddade han tyckte 55hp gas var för dåligt ;) nu hade jag ju en jäkla tur eftersom den egentligen inte skulle gått igenom. vissa påstår att dom får igenom kompressorer bara genom att ta bort remmen. så möjligt att man kan testa men då ska man ha en otrolig tur. |
pg_ice |
tippar på att det enbart handlar om säkerheten att man inte får hänga på turbo och kompressor om dom inte sitter där original. Resten av bilen måste ju vara anpassad för den högre effekten,så det är väl troligt att det är därför dom har satt den lagen som den är. |
|
Bygg egen rörram och registrera om som amatörbyggt fordon och håll dig inom godkänd effekt/kg. Lite knepigare än att slänga på en kompressor men då blir det lagligt i alla fall. ///BMW - Was sonst! |
|
| Går inte att amatörbygga med en kompressormotor om den inte har kompressor från början. alt. det är motor från 1812 typ. | |
|
Så hur man än gör så blir det inte lagligt då alltså? Om man inte bygger motorn själv också då? =) Kan vi konstatera att det är bättre att plocka bort kompressorn vid besiktningen än att försöka få det lagligt? Mindre jobb i alla fall.. |
|
| jepp..har kikat runder lite och det verkar som om det är lättast att plocka bort den när man ska till bilprovningen.. | |
|
När jag hörde med SFRO så var det ok med turbokonvertering på amatörbyggt fordon och kompressor lär ju inte vara annorlunda, överladdat som överladdat. ///BMW - Was sonst! |
|
| Faktiskt.. Rörram nästa! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.