|
|
|
|---|---|
|
Tycker att min bil med xenonljus har alldeles för kort räckvidd på halvljuset. Någon fler som upplever detta? Kan det vara den automatiska ljusviddsregleringen som spökar? | |
| Hej, jag hade en 330Ci -04 förut och det halvljuset upplevde jag MYCKET bättre på den. Mao halvljuset är inte mkt att skryta med på 1an men helljuset är en katastrof. Se andra trådar om det. | |
|
Tycker faktiskt att helljuset är riktigt bra, mycket bättre än på de två e46:or som jag haft (vanliga lyktor) |
|
|
groggey, om det är en 05:a du har så är det innan facelift, och därmed har du 'riktigt' helljus förstärkt med halogenlampor i de inre reflektorerna. 1-serie med 'facelift' (kom -07) och Xenonljus har, liksom 3-serie Coupé och Sedan/Touring efter facelift, ett tämligen uselt helljus som bara kommer från de kombinerade halv- och helljusen i yttre reflektorn. |
|
Martin E |
Ska man ha ett riktigt helljus måste man montera extra ljus |
| Har precis bytt från 116i -04 till 120d-08 och helljuset med även halvljuset är mycket sämre i den nya bilen. Allt annat är mycket bättre dock. | |
| Upplever ljuset bra mycket bättre på min icke faceliftade 120d -07 med xenon än hyrbilen (118d -08) jag hade med vanliga ljus. Konstigt om det stämmer som skrevs ovan att helljuset är sämre på faceliftade än den icke faceliftade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.