|
|
|
|---|---|
|
Jg kör nokian hakka 4, alltså fyrkantsdubb, på min e61. tycker att dem låter/tjuter rejält mycket, kanske mest i lägre farter men även i motorvägsfart. Pratade med bmw och dem kände till problemet och rekommenderade ej nokian dubbdäck till dessa bilar. Kan det stämma att ett så pass känt däck lever så pass? någon som har liknande uppfattning? mvh | |
Gizzmo89 |
Sambon har dessa däck på sin volvo 745 turbo och det låter absolut inget extra där.. e precis som vanliga dubbdäck.. |
| Kör Hakka4 på min E39:a och tycker inte dem låter onormalt högt , jag antar att du kollat att rotationsriktningen stämmer på dom? | |
| Hakka är riktigt bra dubdäck, men de tillhör absolut inte de tysta, många anser att de rent av är bullriga, men greppar, det gör de | |
| Jo de sitter med rätt rotation, men som sagt dem sjunger rejält mycket, visserligen är det 17" 225 50 som säkert inte gör dem tystare. Men har aldrig upplevt detta tjutande ljud från däck förut. Men det verkar inte vara någon nyhet att dessa däck låter =) tycker det står i de flesta tester på hakka 5 att det nu har blivit klart tystare än hakka 4. Blir nog att sko om till friktion. | |
|
Farsan har likadant med sina Hakka 4, köpte dem förra vintern, det kunde vara lite mer ljud när de var nya sa försäljaren, försvinner efter ett par 100 mil eftersom det kunde vara kanter kvar i mönstret. Det har inte gått bort, och ljudet är inte dubb ljud, utan som du skriver rent sjungande ljud. Låter även utanför bilen, går man på gatan undrar man vad det är som kommer. /Christian Länk |
|
| Hej, exakt, kör man ner rutan kan man helt plötsligt tro att man är pilot sommanövrerar ett flygplan =). Jag håller på att undersöka saken, får seom det kan bli tal om någon goodwill | |
| Tycker oxå dom låter för mycke, Sitter på min e39 | |
| Var hos däckhandlarn i fredags, så nu blir det Nokian wr g2 friktion istället, kommer bli lungt och skönt även i denna BMW sen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.