AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
464

Pris på 735iA -92

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Undrar vad min 735iA -92 är värd. Diamantsvart med svart skinn, stora datorn, klima, ellucka, elhissar, larm, trä, tyvärr inte elstolar. Import från tyskland i maj -98, har gått 20.200 mil enligt mätare,ej servicebok. Massor av saker bytta, tex toppackningen, renoverad topp, fläktkoppling, kylare samt helrenoverad framvagn med alla bussningar och leder bytta. Bilen är sänkt och fälgarna är Borbet mod. A 8,5+10*17, med bra 235/255 däck. Vita blinker på front och sida. Ac:n är tyvärr defekt nu men blir lagad lagom till sommaren. Bra skick på bilen, men inget för den superpedante, bla. finns lite repor och en liten buckla. Jag gissar på mellan 40-50.000, vad tror ni?
Svårt att bedöma. Avsaknad av servicebok skrämmer många, dock finns det en del som inte bryr sig. 40' är nog ett rimligt slutpris skulle jag tro. Det är ju en bil i vettigt skick iallafall som du beskriver det.

/Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Lite över 50.000 kronor. Bra om du har med kvitton på allt som är bytt och att AC:n fixas, så är det bra.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_en: Tänk på att det är den sista årsmodellen i 735i E32 och att mycket är bytt på den. Bara för att det inte är någon servicebok så behöver det inte vara något skumt med den. Det är en import, då är den ju fräsch i karossen också.

//Schnitzer
Schnitzer,

jag är medveten om att det är den sista årsmodellen av 735i e32. Vi brukar ju ha lite olika åsikter om hur e32or ska värderas. Prisbilden är ju splittrad på så passa gamla bilar. Min erfarenhet är generellt den att det är mycket svårt att få ut mer än vad de lägsta av samma modell/märke/utrustning begär. Det är helt enkelt tyst på mailen/telefonen.

/Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_en,

så här är det ju att de risiga exemplaren ligger så lågt att det lurar köparna. Köparna tror att de exemplaren som ligger lägst på marknaden är bra och att de som tar mycket mer för sina fina exemplar är idioter. Det ska skilja mycket i pris på rishögar och de fina exemplaren. Alla har sett sig blinda på de billiga rishögarna så att de tror att bilarna inte är värda mer. Jag har tittat på en hel del E32 både i Sverige och i Tyskland och har sett stora skillnader på bilarna. Det finns E32 för 10.000 kronor i Tyskland, men tro för guds skull inte att de är OK, för det är de inte. För en som skiter i bilen hur den än ser ut och bara tänker på att den ska rulla framåt kan ju köpa sig ett lik. Jag vet en som köpte sig en E32 för 15.000 kronor i Tyskland och det visade sig att när den kom till Sverige att han fick lägga ut en hel förmögenhet för att få igenom den. Att det finns en del billiga exemplar som funkar någorlunda bra och som säljs billigt har ofta att göra med att dem kostar så mycket att ha så de inte kan ha kvar dem. De har med andra ord inte råd med dem. Man brukar ofta se en hel del nyimporter som inte är inreggade eller precis inköpta som är till salu billigt. E32 är inte precis en billig bil att äga och att hålla i skick. Jag tycker inte att rishögarna ska bestämma marknaden. Köparna har ju blivit så indoktrinerade att de vägrar ge 50.000 kronor för en fin 735i E32. Finns det däremot en 735i för 15.000 kronor som startar och går framåt men har en del problem eller fix som det brukar stå så tycker många att det är ju så billigt för en sådan bil så de slår till på den. Den kommer istället att kosta en del att göra iordning. Kolla i Tyskland så kan du se fina äldre E32 som ligger bra i pris.

//Schnitzer
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Kan bara tala om vad jag sålde min 740 -92 för idag, 47000 kr. Följande spec av bilen: BMW 740 ia 17700 mil,Svart skinn,Soll,Klima,Elstolar,Servicebok+full dokumentation+kollad av BMW så att servicar i Tyskland var utförda,Alltid servad på BMW, Import -98, Påkostad ca 35000 på kvitton det senaste året,PDC,ASC mm mm. En mycket bra bil med bra dokumentation.Låter lite mycket med 50 000 kr för en 735 om man ska vara realist.

mvh
Per

-:BeeMWe:-
Håller med föregående inlägg. Drösar av de där bilarna och köparna är få.

Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
...samtidigt som man väl kan säga att Pelles exemplar såldes på 1 (2?) dagar och faktiskt låter som ett klipp för köparen. Så om man inte har bråttom och tror på sitt exemplar så tror jag nog man få bättre betalat.

// CLiFF
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Håller med dig CLiFF!!!

//Schnitzer
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Tyvärr så är det nog inte så att man kan få så hemskt mycke mer! Manuella stolar och ingen servicebok, när utbudet är så stort som det är så är det endast de fullutrustade toppexen som man kan få ut en vettig peng för. Säger inte att detta är logiskt eller rätt men detta är verkligheten, tyvärr. Om man ska säga nåt positivt så är det väldigt mycket bil för pengarna i alla fall.

mvh
Per

Schnitzer,

jag kan hålla med om att det är synd att de dåliga exemplarens prisbild i hög grad styr prisbilden på finare exemplar. Tyvärr tror jag att det är en realitet vare sig man tycker om det eller ej.

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
47.000 kr låter nästan lite väl billigt för en fin, seriös, fullservad 740iA. De flesta 740i i bra skick brukar ligga runt 60.000kr. 740iA är nog den mest efteraktade E32:an, den minst svårsålda. För 47.000 har den har ägaren till den 740:n säkert gjort ett klipp om den är lika fin som de låter som.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
simon_en,

många E32 ligger lågt men då är det oftast sopor eller någon som inte kan vänta längre på pengar.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.