|
|
|
|---|---|
|
Jag har tänk köpa en bmw 540 -93 automatare. Lådan var sliten men en ny följer med bilen. Jag undrar vad det kan kosta ca att montera den? Har en bil kunnig kompis och han sa att det var massa meck att byta en sådan låda. Jag tänker ha bilen som "lek" bil nu under vintern. Och köra hårt med den. Är det en bil som brukar hålla ? Antar att det blir dyrt om motorn pajar när det är en v8. Mvh | |
|
kostade ca 5000 att få den bytt för mig.. att tänka på om du ska ha o leka med, spinn EJ bakåt dvs på backen när du leker i snön.. då kommer lådan att ta stryk som fan... motorn håller i princip hur länge som helst om du inte håller den på varvstopp eller dylig, då bmw´s v8 är i princip oförstörbar =) iaf enligt mina erfarenheter o jag kör inte snällt imellanåt =) |
|
| Hej spinn ej bakåt vid över -20 grader då förstör du (R)!! | |
| Men varför undrar du om den brukar hålla eller om det blir dyrt? Det rimmar ju lite konstigt med att du redan ställt in dig på att den "ska gå hårt". . . . . | |
|
Jag undrar ju om den klarar av att gå hårt utan att pajja. Känns ju lite tråkit om nått pajjar för att man har kört hårt sen kostar det liksom 10-20 lax att fixa det så får bilen bara stå där. Har kollat på års modeller runt -93 Även bmw 740 men 540 känns lite sportigare. |
|
|
Inge större problem att byta lådan själv. Bara att lossa allt som på vilken bil som helst,tänk bara på att lossa turbinen framifrån så den följer med lådan ut. Fick tips om att man måste lossa grenrören också,alla fyra,men det behöver man absolut inte,bara att lirka lite istället. Behöver inte heller lossa vxlspaken eller annat invändigt,bara att lossa wiren på lådan. Jag hade aldrig bytt en sådan låda förut,tog ändå bara 4-5timmar. 540 är en perfekt vinterbil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.