AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.275

E38, Knarrande ljud i framvagn börjar efter ca 15min körning?

ri
12
ricmat68
3.0 CSI -73
325i CAB -87
740ial -95
Jag spontanköpte en 740ial i förra veckan. Hörde inga missljud när jag provkörde den men när bilen har körts i 15-20 så börjar det knaka och knarra. Detta märks och hörs som mest när man kör i stan över gupp eller bromsar in vid rödljus. Det låter även lite när man vrider ratten. Jag har kollat lite på tyska forum och där skriver de ngt om "Spurstange" och "Kugelbolzen", är detta styrstång och kulbult som de skriver ska smörjas??? Kan det verkligen räcka??

Uppskattar all hjälp jag kan få, detta är den första 7-serie jag har haft o redan efter 1 vecka kan jag säga att jag älskar den. Jag har tillgång till lyft och undrar om detta en novis på området kan fixa själv eller om jag måste lämna bort och betala...alldeles för mycket??
Kolla ifall dina knarrstag (parallellstag) är gamla:
Länk
Tipset funkar för E38 också.
Är det inte det så sök på knarrstag, så får du fram en uppsjö av trådar. Tyvärr ett av de vanligare felen på E38:or.

no
88
norranedre
X5 sd -08
Kul att du har köpt en 7:a! Ja det där med knarr, läten i framvagnen är lite klurit med e38:an. Förrutom stagen som dissonans länkar till finns det ju en hel del andra stag också. Börja med de billigaste stagen och jobbar dig uppåt i prisnivå är mitt tips. Casterstagen som var slut för mig hade samma tendenser som du beskriver men i ditt fall behöver det INTE vara dom men men man vet ju aldrig när det finns 5 olika "stag" ätt välja på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.