AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.379

Mapsensor 525tds

Sida 2 av 2
det pratades om laddtryck tidigare i tråden, min 525tds -93 låg på 0,95 i original och på 1,35 med kcr boxen inkopplad, jag körde den bilen nästan 6000mil med ikopplad kcr gick hur finnt som helst. Har dock hört en del att har du automat så ligger väl den på gränsen till vad den tål nästan i original.. Jag hade ju manuell på min och den lådan pallar mycket krut..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Visa användare
61
Vilkenkarl
Numera tyvärr trista bilar, Tesla
Måste fråga gällande det här med KCR-boxar. Jag har tydligen en i bilen, har ännu inte fått liv i maskin och kan knappt bärja mig att få testa hur det ska kännas.
Monterade ett chip i vår LR Discovery TD6:a. Draget blev betydligt bättre, men förbrukningen följde tätt efter. Nu har jag inte kollat närmare på boxen i BMW'n, går det att ställa ner den? Turbon ska visst vara bytt mot en större variant och 200+ hkr behöver jag inte, men gärna låg förbrukning (snittar 8000 mil/år)
det finns ju lite olika varianter av dom, tidiga kcr boxarna, den första generationen till bmw diesel va ju med tre justerskruvar och varje skruv gjorde ju sitt, kommer inte ihåg vad dom separata gjorde.. Dom nyare finns det mindre justeringar på men dom är åandra sidan mycket mer lättmonterade än dom tidiga, fast dom nyare är ju då istället inte specifik till din bil då dom saknar justeringen som den tidiga har..

Så det är nackdelar med dom båda, jag hade den tidiga som va rätt inställd och den gick som en skollad råtta, jag är ju nyfiken på vad du har för turbo för när jag bytte på min letade jag större men alla firmor sa att det inte fanns nån uppgradering som passade på bmwn?

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.