AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.146

Få ut radion i BMW 520 E39 hur?

Som rubriken lyder, hur får man ut radion? Det är en business(stavning), och har stirrat mig blind men hittar inga skruvar eller nått.

Vore tacksam för svar! Mvh Carl
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Minns inte riktigt, tog ut den flera gånger på min gamla E 39:a, var det inte en spärr under volymknappen, man tog bort/drog loss knappen och där fanns en spärr som sköts undan.

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Titta under mektips, vår guru Folke beskriver det inledningsvis i sitt tips om lågnivå utgång.

" Demontering av MID-panel och huvudenhet

Drag loss volymratten. Ny syns ett hål där en insex eller liten mejsel passar. Vrid c:a ett kvarts varv motsols för att frigöra låsmekanismen, drag ut panelen. Nu syns två st insexskruvar i underkant av huvudenheten. Lossa dessa flera varv tills enheten går att dra ut. Skruvarna skall inte tas loss!
OBS! Du behöver inte ta loss de små torxskruvarna som håller den svarta panelen.
Baktill på enheten sitter två antennkablar, drag rakt ut. Lossa stora kabelpluggen genom att först dra upp låsbygeln"

Resten får du läsa själv-

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Bu
63
Bulan2
523i -98
Jag vrider med skuvmejseln ett kvarts varv och får loss radion i vänsterkanten. Sedan drar jag för allt vad tygen håller men får bara ut radion cirka 2 cm - sen är det stopp. Känns som det tar emot i vänsterkanten. Skulle behöva trä in en kofot för att kunna bryta loss radion, men har ingen lust med det ;)

Vad gör jag för fel? Ska någon mer sak lossas än den bakom volymratten?
Jag har en Business med kassett.

Bulan2

Bu
63
Bulan2
523i -98
Fick loss radion idag.
TOG I ORDENTLIGT.

Min MID-panel och kassettspelare sitter ihop. (Jag har bara läst om att de är i 2 st delar.)
Kanske orsaken att det gick så tungt.
Jag har runda stift där bak. Tänker nu beställa en Ice-link, eller vad de nu heter idag...

Hälsar Bulan2.

vad är en Ice-link? :)
Bu
63
Bulan2
523i -98
Ice-link hette det förut. Nu finns Gateway 100/300 till BMW.
Denna pryl kopplar ihop din Ipod med steron i din bil. Kostar runt 2000 kr på Dension.se.
/Bulan2

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.