AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.013

320i Touring -02, hjälp med elfel/jordfel

Da
2
DaJo73
320i Touring -02
Hej,

med hopp om ett hjälpande svar ska jag försöka redogöra för "mina" symptom:

1. Vänster baklampa och framlampa har vid 2-3 tillfällen (under ett par månaders tid) lyst efter att jag slagit av tändningen. Slocknar när jag slår på och av igen.

2. Batteriet har dragits ur vid ett tillfälle när bilen stårtt 4-5 dagar. Startade med startkablar.

3. Motorn tappar ibland varv på tomgång men återgår till normalt varv efter en kort stund.

Ser framför mig situationen där jag lämnar in bilen och hämtar ut den utan något fel konstaterat, men 1800:- fattigare.
Jag har verkligen inget emot att betala för att få bilen fixad, men är det någon som skulle kunna hjälpa mig en bit på vägen med en diagnos, vore jag mycket tacksam.

/Daniel

Je
37
Jensus
Bmw 320i-91 E36
om den drar ström så prova ta en voltmätare..ta bort kablen från batteriet och sätt voltmätaren mellan pluskablen och pluspolen på batteriet. stäng sedan alla dörrar och se till att all belysning är släckt,(detta bör göras 1-2 h efter start) obs bilen ska vara avstängd, börja sedan att rycka ut säkringar en efter en för att se vad det är som drar ström, minskar amperen när du drar ut en säkring så kan du ha felet där. jag gjorde nyss detta på min bil. fick tipset om detta av en här på forumet och jag kom fram till att det var ett relä som drog ström på min bil.

det andra kan jag tyvärr inte hjälpa dig med förutom att du kollar alla jordningar till karossen.

du kan även kolla om din generator laddar som den ska bör ligga runt 14V under 13.8V är det laddregulatorn som är kass.

som sagt inte svar på allt med du kan ju alltid börja på detta.

hoppas det var till lite nytta

MvH Jens
Da
2
DaJo73
320i Touring -02
Tack för tipsen!

Ska försöka felsöka lite i helgen.

/Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.