AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.041

Ta bort mittkonsoll E34?

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Har sökt och nästan hittat... Men bättre att vara säker för at slippa ha sönder i onödan.

Har tagit bort bakre delen, plattan runt växelväljaren och de 3 fästpunkter den främre delen sitter med(*vid växelspaken *vänster sida fram *heger sida fram). finns det några fler? Den vill gärna ta med sig resten(klima o.s.v) när jag bryter och bänder lite.

Så lite info vore inte dumt!
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Du ska ta loss kliman osv. Först bänder du loss de två listerna, en på varje sida av klimapaketet med en liten flat mejsel, sedan finner du där under 4 stjärnskruvsom du tar loss. Sedan kan du låta kliman hänga där när du tagit loss mittkonsolen. Antar du tagit loss de 2 eller 4 skruvarna med sexkantsskalle framför växelspaken.

Ho
49
Holmertz
Calypsoröd
540iA -93
Tackar för snabbt svar!

Blir till att prova imorn då.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Nu har jag iof aldrig haft någon bil med klima, bara lilla panelen utan AC, men jag tror att det sitter ihop på samma sätt.

Gizzmo89
sitter på samma sätt med ac .. plocka bort halva min inredning idag för jag hade ett ett helt hav av vatten i mattan så jag fick slita ut hela mattan med all isolering ... tycker det e mycket osmart av bmw att göra en isolering som e som en svamp... det e sjukt vad det suger upp allt vatten.... tar ju lätt en vecka innan det torkar och då har jag endån hängt upp allt på tork.
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Hoppsan, varför detta? Blir väl gärna så med den mesta isoleringen.

Gizzmo89
För min taklucka har börjat läcka... och den funkar inte ens så jag vet ej hur jag ska kunna byta listen?

hur stor ar konsollen i cm? non som vet hur stor plast/trae biten e som gar runt vexel spaken. . . sitter pa engelsk dator i africa darav dalig svenska. . .hade tankt ta en fin tra bit harifran och gora om min i tra. ..

skulle uppskatta extremt mycket om nan kunde mata sin o skicka matten pa forum

det e en e34 jag pratar om. . . ha det i kalla sverige..hehe skalv njuter jag av +28 grader
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.