|
|
|
|---|---|
|
Hej. Efter massa strul med min brors 525 d (e39) allt från, kamaxelgivare, lmm dieselpump o.s.v. först ville bmw byta lmm men den va de icke kom vi fram till sen fick vi lämna in dne för 1300spänn och de sökte igenom bilen efter felet manuellt. han ringde 20 min senare och hade hittat felet. bra timpenning må ja säga:p Kabelpiskan var glapp men var sitter den exakt? så man kan byta själv?? bror hämta bilen o han sa på bmw att det är lät o byta så nu tänkte ja försöka mig på de men han sa inte riktigt vart utan mitt på motorn men var måste plockas bort?? tacksam för hjälp. m.v.h. Emil | |
| "Kabelpiska"? Ovanligt uttryck, som inte säger ett skvatt om vad som egentligen avses. Troligen är det en knippe kablar som menas (själv brukar jag kalla det 'kabelstam', 'kabelknippe' eller 'kabelhärva'), men du lär ju behöva veta vilka kablar det är som glappar. Försök få reda på det, så är chansen större att du får ett användbart svar här i Forumet. | |
| de va de han på verkstaden sa iaf:s kabelpiskan för insuget därför ja blev lite fundersam för jag hade aldrig heller hört de o de skulle sitta på motorn:s så ja tror bara man måste ta bort luftfilter o allt den insugsgrejen som är till höger över allt? men vågar inte riktigt ta isär den delen ifall de skulle gå åt pipan för de skruvas väl på med moment o grejer? | |
|
Som sagt, det är alldeles för ospecifikt att säga 'kabelpiskan för insuget'. Be verkstaden precisera, gärna peka, och sen kanske du kan ta en bild och visa.... |
|
| får göra de. ska ringa han som hade bilen de kankse var hans egna uttryck bara för delen vad vet jag:p men tack iaf=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.