AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
915

Får inte upp förardörren efter " Deadlock!?"

hejhej, min bil hade hamnat i deadlock. Fick inte upp bilen på ngt sätt. Sen en kväll så tröttnade jag på skiten o blev as förbannad på bilen en 525a.
Så jag tog helt enkelt en sten och slängde in den igenom rutan.
Fick bilen o starta med hjälp av en annan bil och startkablar.
Alla dörrar går att öppna förutom förar dörren. Går inte o öppna innifrån lr ens med nyckel på den sidan. Kanske behöver mer kräm i batteriet lr ett helt nytt. Sen när jag stoppar i nyckeln och vrider om så öppnas c-låset men den låser sig direkt igen. Så e tvungen o va beredd o öppna bakdörren i samma stund som jag vrider om nyckeln i förardörren. Då kmr jag inn.
MEn varför kan jag inte komma in igenom förardörren? HAr det med batteriet o göra? Så är det någon som kan hjälpa mig med mitt problem så vore jag väldigt tacksam. Det är en bmw 525ia 91a. // Mvh Alex
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
hej, har för mig att man ska lasa dörren pa höger sidan till det andra läget och halla nyckeln där i kanske 5-10sek. sen släppa tillbaka nyckeln och lasa upp bilen igen pa den sidan sa ska förardörren oxa lasas upp.

//Chippen
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Förutsatt att du har ordentligt med ström (vilket jag tycker det verkar som då de andra går att låsa upp) så borde dörren öppna sig med nyckeln. Har haft samma problem som du, man låste upp på förardörren, först låste bilen upp (alla utom förardörren) i nästa sekund låser han, låser man då upp en gång till så öpnnar han och förblir så (utom förardörren då). I mitt fall hade mekaniken mellan motorn och låscylindern pajat, men kan tro att det blir samma symptom med en trasig låsmotor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.