|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilket djup på högtalare jag kommer att kunna knö in på E38 -97? 5.25" lär vara diameter, och i ett US-forum hittade jag siffran 3.4" djup, dvs ungefär 85mm, men det tycker jag låter mycket. | |
| I min 96:a så sitter det plastlådor i alla fyra dörrarna, har för mig att max djupet låg på ca 60-65mm. | |
| Jag har satt i DLS R5'or en gång i e38 och det funkade. De har en magnetdiameter på 90 mm och monteringsdjup på 60 mm. Jag kommer dock inte ihåg hur stor marginal det var med dessa. | |
|
Thanx! Jo, djupet i lådorna visade sig vara 65mm ganska precis. Fick modda infästningen i plastlådorna så det passade bafflarna rätt, och byta högtalare till nåt som trivdes bättre i den instängda lilla plastlådan. MB Quart blev det till slut. Kan ju inte påstå det var lätt att få ordning på allt kablaget men det gick. Till slut blev det nydragning, och ett par cm "fusk" i genomförningen i gångjärnet till dörren. Inget är bättre än svagaste länken, men för att borra hade man tom behövt häkta av dörren och så roligt ville vi inte ha. :) Trots allt blev det bara ett DLS-steg på 4x100rms eller nåt sånt. Inte en "monsteranläggning". 5.25" + diskanter fram, bara mellanbasar i bakdörrarna och en 2x10" i bagagen. Blev balanserat och trevligt. Precis lagom mycket. På ljusa sidan så fanns det gott om plats för delningsfilter i dörrarna. |
|
|
Konstigt att djupet i dina lådor var ca 65mm, i min e38 skulle jag montera dls ms5a 5,25:or som hade ett monteringsdjup på 58mm men dom gick inte dit utan jag fick värma med en varmluftpistol och trycka ut lådorna några mm. Jag hade DSP. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.