AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.130

Kortbetalning medlemskap? ?

hatter
När ska denna funka igen? Nu har de varit helt nere i 1 vecka för att betala sin medlemskap med kort!

... fel tråd möjligen ... men finns ingenstans man kan skriva om övriga saker ...

*suck*

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag försökte också.. Tog det per telefon och det funkade direkt..

//amullo
hatter
jo men om man bara har kontantkort funkar de inte ju ... så då är man utelämnad åt att vara vanlig medlem då ... *suck*

kan de vara så svårt att få igång kortbetalningen igen?
kilroy
Finns det ingen ansvarig på det här forumet som kan svara på en enkel medlemsfråga...???

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Gemini__
Saknade också denna tjänst vid senaste uppdateringen. Blev att ringa ist. =)
Om man bara har kontantkort så kan man väl låna telefon av nån kompis som har en telefon det fungerar med och ge denne dom pengar som samtalet kostar? Jag håller självklart med om att det vore fint om kortbetalningen funkade... men om man så gärna vill bli PRO-medlem kan det väl vara ett alternativ kanske.
hatter
visst skulle man kunna göra så men de e väl inget tvång ja känner att bli promedlem .... de ska vara enkelt att bli medlem.

o orkar ingen på autopower fixa tjänsten så fine ... lungt ... ja klarar mig .. skulle bara lägga in lite bilder ;)

Årets i-lands problem.. (att inte kunna betala sitt PRO medlemskap med kort på en HEL vecka)

Under "om Autopower" hittar du "kontakt", där finns adresser till ansvariga för AP, lägg ett mail där och påpeka problemet, det BÖR vara mer effektivt än att *sucka* i forumet.

Med tanke på mängden inlägg här på AP så är det ganska troligt att man inte går igenom forumet i sin helhet jag hade inte mäktat med det iallafall.

Som sagt det finns ju alternativa lösningar om det brådskar.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
hatter
och jag skrev precis att det inte är ett allvarligt problem ... kan ju bara tycka i saken ... huruvida de e "i-lands" problem eller ej låter ja betraktaren bedömma.
kilroy
Det är ju möjligt att problemet är ett "i-landsproblem" vilket ju i sådana fall också omfattar de flesta trådar på ett forum som AP.

hatters frågeställning är inte på något sätt personrelaterad utan berör ju alla medlemmar i samma situation. Att starta en tråd om problemet istället för att skicka mail förefaller därför vara välmotiverad.

Forumets ansvariga + forumets moderatorer har den fullkomligt självklara uppgiften att kolla alla nya trådar på AP. Antalet nya trådar på AP är inte större i dagsläget än att det jobbet kan utföras på en kafferast.

Som vanligt förefaller det som om det finns en avsevärd förbättringspotential när det gäller forumkultur på AP.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

hatter
komiskt egentligen ... läste i ett annat inlägg där man vill få igång en insamling för sidan är så trög ...

kanske mer stålar hade kommit in om saker och ting fungerade??

Men ja ska inte tragga om detta nu ... spar mina 185 kr till senare tillfälle då de funkar ;)

I-landsproblem är också problem! ;-)
ro
111
romff
640i GT -18
Blev Power User så fort det var möjligt och tänkte också blir Pro-medlem för att stödja detta utmärkta forum. Nu har jag väntar i tre år på att kortbetalning skall börja fungera men blir varje gång mött av meddelande om att kortbetalning inte fungerar just nu. Kan inte betala via telefon av olika anledningar men de verka vara enda sättet ....... så

romff Då detta problem funnits sedan slutet av år 2008, av tråden att döma, tror jag inte de jobbar med att lösa problemet. Sen har kraven på kortbetalning via internet ökat då det krävs anslutning till respektive kreditkort- och betalningsvarumärkes (VISA, Mastercard, osv.) servrar för att verifiera kortköpet med den här extra koden som krävs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.