AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.545

M5 Vinge?

Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Hej!

Var kan man köpa en M5 vinge till e39:an?

Har ingen på min. Helst om det finns färdig lackade. Ska vara svart.

Antar att bmw säljer färdig lackade, vet någon vad den kostar där.
Gemini__
Brukar finnas "läppar" på ebay.de som är modellanpassade, kanske kan vara något?
ed
776
edge
520dT M -15
Länk
Köp orginal färgburk på bmw å lacka själv eller låt en lackerare göra jobbet. På en såpass smal yta är det ganska lätt att få till det bra själv. Vet inte vad det kostar att få den lackad men det kan säkert nån svara på?
Finns även hos www.schmiedmann.se dock lite dyrare.
ed
776
edge
520dT M -15
Glömde lägga till att ja har själv handlat den ja länkade till och kvalité o passform var kanon.
Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Edge: Ok, tror med att det går lacka själv i och med attden är så smal.

Tror du det är samma kvalle på denna: Länk Som på den på danmobility
ed
776
edge
520dT M -15
Iom att den är smal så får man med hela biten i ett svep när man sprutar på färgen. Gör man bara rörelsen i samma tempo över hela så går det bra. Större detaljer är svårare eftersom de lätt blir flammigt. Det är även viktigt att inte lägga på för mkt färg så att de börjar rinna.
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Har för några veckor sedan beställt en lackad vinge till min M5:a på BMW och den kostade 1920 kr.
Ricke

Ricke
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
CRHH,

Blev din stulen?
Eller varför köpte du en om du har en M5?
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Ja, det blev den. Några dagar efter stölden återfanns den vid Thyresta nationalpark och det var bara skalet kvar. All inredning, dörrar, motor, drivlinan, ja allt var plockat. Det var en jättefin -99:a så det var tragiskt.
Men nu har jag hittat en mycket välutrustad och fin -02:a i sterlinggrå metallicfärg.

Ricke
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Jag menar:

Har din M5 inte redan en list? Varför köpa en ny?

MVH
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Det är vanligt i Tyskland att M5-orna inte är försedda med varken listen eller M%-märket bak. Antagligen för att bilen skall vara mer aninym så att det inte på håll skall synas att det är en M5:a. Jag vill dock ha en liten vinge men avstår emblemet.

Ricke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.