|
|
|
|---|---|
|
som rubrik lyder vad är de största fälgarna man kan h apå en bmw e61? har sett 21" är det max eller? jag är sugen på 22" går det? och i sånna fall vad ska man ha för däck? | |
|
Oj, att det ens finns ett sådant behov. Skulle tro att det är möjligt med lite enkla modifieringar av hjulhuset och en jävligt låg profil på däcken. Eller? Kolla dock länken här: Länk Längre ner är en M5a e60 med 21" hartage. Ser enormt ut och till synes inget space kvar. Tveksamt om 22:or går in alls. Läs forumet, länken... Vet dock inte hur friskt det hadde varit varken för bilens mekanik eller utseendet faktiskt. |
|
|
antagligen så kommer det att bli 20" men 22" hade varit grymt. nån måste vara störst =) tack för länken den bilen känner jag igen....(från mina drömmar =)) ) |
|
|
själv hadde jag kört på 19" och sänkning... Känns som den finaste kombinationen utan att kompromissa med prestanda och körglädje... men smaken är som baken |
|
| jag har 18" m5 fälgar nu så jag vill att det ska kännas att man har större fälgar därav 20" ang sänkning vad rekomendras till e61? vilka säljer och vad kostar de? | |
|
DenZe: den M5'an du länkar till är ju sänkt 30mm, därav att det ligger kloss mot. Han skriver att han har KW-chassie, vilket antagligen betyder att han har justerbara coils och har sänkt så hjulhusen ska passa perfekt mot däcken. 3MW: satsa på 21- eller 22" och justerbart chassie om du har råd, det blir absolut snyggast. |
|
|
Lus: ang pengar är det inga problem då jag är sponsrad fälgar och däck gratis (nästan) det enda jag inte vet är vilken dimension kan man ha om man kör 22"? har hittat ett justerbar chassie för runt 6000:- och arbetet 0:- då jag själv har verkstad samt kan ordna 4-hjulsinställning. så ni som vet några dimensioner som inte avviker mycket när det gäller rullomkrets så skriv till mig. däcken jag kan ha är michelin, toyo, nexen, |
|
|
Härligt! Fixa till mig med då :) Original sitter det 245/40-18 så 275/30-21 borde vara ok, förutsatt att fälg har rätt ET då. |
|
|
ok låter bra det. men om man ska ha 22" vad ska man ha för dimension då? akut då jag måste beställa innan julafton. |
|
|
Jag hittar ingen rullomkretsräknare som tar över 21" :) Men din snubbe som sponsrar däcken borde ha koll. Bredden 275mm är givetvis för bakdäcken, i fram blir det nog tight med mer än 245mm och kanske 35-procentig profil. Var är mina chassiedelar nu? :) |
|
| har kollat runt lite nu och fått reda på att man kan ha 245 30 22 på bmw 6serie då borde det vara möjligt att få 22" på en 5serie det är ju trots allt samma bil nästan. eller har jag fel? | |
| 6-serien har lite högre profil än 5-serien | |
| ztefan: menar du att det inte går med 245 30 22? vad har 6serien för storlek orginal? | |
| 5-seriens rullomkrets ligger på ca 205 cm, 245 30 22 ger 222 cm, kan nog bli lite tight. Med den bredden på 22 tum behövs 20 profil ( om det nu finns?) | |
|
22or funkar tydligen om du donar lite med skärmarna. Se länken å kör hårt :) Länk |
|
| Hilden: tack för länken har letat efter det länge nu! fan det såg bra ut. men han har sänkt den tror ni jag behöver valsa skärmarna om jag inte sänker den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.