|
|
|
|---|---|
|
Hej har sökt runt på forumet men inte hittat riktigt de jag söker.DDE lampan lyser och bilen är orkelös och drar de lilla den orkar upp till ca 2500rpm och är lite gnälligare att få igång när den är varm än kall.Ska lämna in och läsa av felkoder men undrar om de är ngn som har haft liknande symtom?Tänkte jag ska börja och kolla LMM i morgon men tips på mer saker önskas Mvh:Niklas | |
|
Va ute och kolla över bilen lite,förpumpen går som den ska,hittar inga läckor eller antydan på fukta på dieselpumpen(pumpen renoverad för 12000mil sen) Funderar på vad det är för kabel från kcr boxen som går in i styrboxen?kcr boxen är bortkopplad med.ska kolla lmm imon men förstår inte riktigt hur man får loss kontakten...såg att det va blöt runt spridare nr:4 samt att de satt ngn kabel till den,va är de för ngt? |
|
cr |
Jag förutsätter att vi pratar om en 525 TDS. Alla M51 motorer har inte LLM men jag antar att din har. Kabeln går till en givare inne i spridaren som talar om för insprutningen när det sprutas in. Pumpen kan mekaniskt kompensera tiden som diesel sputas in i cylindern. Ohmmät den och kolla värdet. Har för mig att det skall ligga runt 90 ohm har jag för mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.