|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska köpa en e39 kombi hellst en 528 ev 523. Är det läge o köpa nu eller ska man vänta o se om priserna kommer sjunka ännu mer? Har hittat en fin 528 Länk som jag e sugen på men som sagt.... //Johannes | |
|
Sämst att sälja bil har alltid varit runt Jul fram till ca början på feb, sen stiger priserna. /C |
|
|
Riktig fin bil i annonsen! "Måste bort!" står det i annonsen. Så nog finns det bra med utrymme för prutning. |
|
| Det är absolut lättare att göra bra affärer som köpare än säljare nu. Ang de modeller du funderar på så tycker ja nog 528 är det bättre alternativet. Har själv haft en och de går hyffsat bra och drar inte för mkt soppa. E39 är en enligt mig en väldigt lyckad och trevlig bil så ja tror du blir nöjd oavsett om de blir 523 lr 528. | |
| Har inget större behov just nu av kombi men om 7 månader är det stort :-) Det e ju lite det med finanskrisen som e frågan om det kommer påverka priserna så mycket på bilarna i 40-60 klassen. Bilen i länken verkar vara fin o svensksåld till ett hyffsat pris. | |
|
Jag har börjat fundera i banorna att det säljs nästan inga nya bilar längre (nåja, men det har sjunkit kraftigt) och kanske företag håller längre på tjänstebilarna. Detta bör ju resultera i att utbudet ganska snart sjunker på begmarknaden och det blir fler köpare på det utbudet som finns då det inte blir lika lätt att låna upp på huset. Så stämmer min hypotes så stiger snart priserna på begagnade bilar. Nej! jag har ingen bil till salu (just nu!) Hur var det här då? |
|
| AHAB, kloka ord. Jag har ingen erfarenhet av E39 528i, men E39 523ia går mkt fint och den räcker mer än väl i en sedan iallafall. Jag tror inte det finns så stor chans för en privatförsäljare att kunna plocka ut ett högre pris på en standardbil i framtiden. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.