AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
632

Oljetryckgivare, vart sitter den :S

Ni
11
Nirre89
BMW 525i sedan -90
Tjena! jag har en bmw 525i och tror att oljetrycksgivaren har gett upp, för det läcker ganska mycket olja om motorn, och nu vill den inte starta, den ger ingen ström eller bensin till motorn. Men är det någon som vet exakt vart den sitter så jag kan kolla på den??

tack på förhand // Nirre
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Oljetrycksgivaren stänger inte av insprutning eller tändningen om den pajar utan det är nog ngt annat fel skulle jag tro. Kollat alla säkringar?
Ni
11
Nirre89
BMW 525i sedan -90
okej, men jag trodde den var så smart så den inte ville starta när det var lågt oljetryck ,eftersom startmotorn går runt. jag har kollat varenda jävla säkring. och den gick hur bra som helst dagen innan det kom snö, sen dagen efter så hände det ingenting helt plötsligt. men vet du vart den sitter, jag tror jag har hittat den, under motorfästet så sitter den en kontakt med en enda kabel..kan det vara den?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det är nr 3 på bild:Länk om du har M20 motorn och nr15 på bild:Länk om du har M50 motor
Ni
11
Nirre89
BMW 525i sedan -90
Nu har jag bytt givare, men inte fan slutar den larma om det inte. nån som vet om man måste gå in i datan och släcka ner det eller nått!

ska liksom besikta den på torsdag och då ska den helst starta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.