AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
904

Krockat med BMW 740, hur klarade föraren sig...?

På en 70 väg åkte min kompis med sin bmw, framför skulle en lastbil svänga vänster som fick stanna helt för mötande trafik. Bmwn stannade också... Bakom kommer en Volvo V40 -98 som tydligen gjorde något helt annat än att titta framåt. Då föraren i volvon höll 70 och bromsade aldrig...Så 70 blås in i häcken på bmwn...
Volvon va intryckt ca 50-60 cm, motorn va flyttad...Hon som körde klarade sig ok.
Bmwn, hade krok. Bakluckan gick att öppna! Bakskärmarna hade inte ens vikt sig. Och han klarade sig bra, ivarje fall ännu med nacken.

På sjukhuset undrade de vilken bil han körde då han blivit påkörd i 70 och kunde åka hem på kvällen.

Jag personligen är inte sugen på bmw 740, men det visar sig också att man ej bara ska tänka på ekonomi och förbrukning när det gäller bilval.

köp stort och av de stora märkena....
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Egentligen är det ju ingen fördel om bilen inte skrynklar ihop sig i aktern eller fronten om det blir en smäll där. Ju mindre den skrynklar sig ju mer krockvåld utsätts passagerarna för istället.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Det stämmer, där kommer nog snarare att det är 2 ton bil som står still... och volvon skrynklade sig mycket....

Att den inte skrynklade sig i aktern så mycket förvånade mig en del, dock så tror jag att volvon träffade långt ner, kanske hade börjat bromsa sista metern så nosen neg... Och det förklarar en del varför den inte skrynklade sig så mycket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.