|
|
|
|---|---|
|
Hej! har en bmw 525 -94märkligt problem, det började med att blockpackningen sköt och att toppen sprack. jag bytta topp och packning och plockade ihop bilen. startade o gick klockrent. Men när man kört med den en stund så kan den bli orkeslös om man inte håller fullgas ibland bara suckar den o blir okörbar, ojämn tomgång och går inte varva upp den till mer än 2000rpm för att efter en stund på tomgång gå som den ska igen (ibland måste den svalna innan han går ingen) jag har inte en aning om vad som är fel, hör testat o byta lite täntspolar, luftmassmätare hela kabelpiskan, insug, spjällägesgivare och styrbox (har en donatorbil) Men utan resultat. finns inga mönster på när detta uppträder förutom när motorn är varm, ibland kan jag köra 30 min ibland bara 10 någon som har några ideér?? tacksam för all hjälp jag kan få Mvh | |
| Har du kollat bränslefilter och pump? | |
|
Har du testat att byta kamaxelg, alt vevaxelg? På din beskrivning låter det lite som dessa givare. Själv hade jag ett liknande problem med min 525a, det var lambdasonden. Den tappade kraft vid acceleration, effekten kom pendlande och ibland inte alls. Det bästa vore om du åkte och mätte upp felkoder. Lycka till! MVH Kendy |
|
|
felsökte lite vidare idag, om man sprutar in lite startgas i insugen går motorn som den ska (bara på gasen) för att sedan åter igen gå som en hink med skit, bytte bränslefilert men utan resultat. bränslepumpen på en e34 sitter den i tanken? börjar nästan tro att felet ligger i den. mvh |
|
|
Hej Kan katalysatorn blivit igensatt när toppackningen sköt, testa och kör utan katalysator isåfall. |
|
|
Den ena katten var igensatt, tog bort kattarna och tömde dom på innehåll, monterade men felet kvarstår. jag är nästan säker på att felet ligge på bränslesidan, tänkte mäta lite tryck ikväll men vad ska de vara för tryck på en 525 -94? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.